RECENZIA LEGO City Undercover – Také kockaté GTA

LEGO City Undercover Recenzia

Viete, ako sa hovorí, že keď si niečo prajete, tak sa vám to splní? No, tak v mojom prípade a zrejme nielen v mojom, to bolo LEGO City Undercover s otvoreným svetom.

Otvorený svet je práve to, čím sa LEGO City Undercover radikálne líši od ostatných LEGO hier. Kým ostatné tituly doprevádzali veľké značky (Star Wars, Hobbit, Harry Potter…), LEGO City Undercover vychádza z úplne vlastnej produkcie TT Games. Na to, že je to ich prvý takýto titul, je prekvapivo dobrý.

Undercover je vlastne takou prístupnejšou alternatívou ku GTA. A tým autori trafili klinec po hlavičke. Vzali osvedčený, úspešný koncept a sprístupnili ho nižším vekovým kategóriám. Rodičia budú mať radosť, že ich decká nehrajú krváky a deti sa pre zmenu vybláznia v otvorneom svete LEGO City, ktorý si berie inšpiráciu zo známych amerických veľkomiest a ich blízkeho okolia. Aby toho nebolo málo, hlavná postava LCU nie je grázel ale policajt v utajení.

LEGO City Undercover

Pokiaľ ide o príbeh, hra na to ide celkom zhurta. V nákladnej lodi prichádzate do LEGO City (pamätáte na GTA4?), kde vás hneď v prístave privítajú kolegovia od polície a rovno povedia, čo sa deje. Z väzenia utiekol nebezpečný zločinec Rex Fury a celá polícia je na nohách, len aby ho dolapila. Lenže nie je to také ľahké a čoskoro budete musieť ísť do utajenia, aby ste sa vo vyšetrovaní tohto prípadu niekam posunuli. Hlavná príbehová línia je veľmi unáhlená a už po hodine som bol v tretej kapitole z pätnástich. Takže asi toľko k tomu, ako rýchlo tu čas plynie.

LEGO City Undercover Parkour

Ešte šťastie, že autori mysleli aj na detaily a tak obohatili hru o zbieranie outfitov či získavanie vzácnych veľkých kociek, s ktorými môžete stavať určité budovy a objekty v LEGO City. Tie vám odomknú a tým pádom aj rozšíria mapu o nové lokality, napríklad o šaolínsky chrám, kde sa priamo od majstra Morphea naučíte kung-fu ako v Matrixe. A to je len jeden z mnoha pop-cult odkazov, na ktoré pri skúmaní mesta LEGO City narazíte. Narážky nechýbajú dokonca ani na Titanic a teda daná scéna ma pobavila 😀

LEGO City Undercover Truck

Otvorený svet má blízko ku GTA: Môžete jazdiť na rôznych vozidlách, môžete chodiť peši a dokonca môžete využívať hromadnú dopravu! V tomto prípade sa jedná o električky, ktoré až na farbu pripomínajú tie čo jazdia v Prahe alebo v Bratislave (nová 3-ka). Vo svete narazíte aj na minihry ako je cvičenie či basketball a pridanou hodnotou je zbieranie a získavanie outfitov, ktoré môžete nosiť a rýchlo ich striedať dvomi tlačidlami. Každý outfit má pritom svoje jedinečné schopnosti. Ako policajt viete pískať a zatykať, ako zlodej odomykať dvere a ako baník pre zmenu odpalovať blokády dynamitom.

LEGO City Undercover Miner

Tým sa zároveň dostávam k veciam ktoré si LCU prevzalo z iných LEGO hier. Sú tu napríklad úlohy spojené s lozením po stenách alebo zbieranie „mincí“ po celom meste. Tiež narazíte na rôzne úlohy typu naháňanie zločincov po strechách budov, kde kamera nie je za postavou, ale sa hra prepne do pohľadu z boku. V týchto pasážach jej to svedčí a nikdy mi to nevadilo. Na takúto kameru narazíte aj v bani, kde je to lepšie, pretože vidíte viac miesta. Čiže aj keď je tu otvorený svet na štýl GTA, neplatí to o pohľade hráča.

LEGO City Undercover Robber

Po grafickej stránke je vidieť, že LEGO City Undercover je staršia hra. Titul totiž prvýkrát vyšiel na Wii U v roku 2013 a až teraz, po 4 rokoch zavítal na iné platformy. Došlo tu k nejakým upgradom a pribudol aj režim pre dvoch hráčov (zabavíte sa však aj s jedným joystickom). Na Xbox One je ale vidieť, že beží v nižšom rozlíšení ako 1080p a tak je hra čiastočne rozmazaná. Výrazne rozmazané je pozadie, resp. vzdialené časti mapy. Vidíte to na screenshotoch. Po zvukovej stránke si tvorcovia dali tiež záležať na detailoch. Čo však hre chýba a mrzí ma, že tam nie je, sú klasické hudobné stanice. Musíte sa uspokojiť len so soundtrackom, ktorý vás doprevádza.

LEGO City Undercover je hra, ktorá sprístupňuje GTA žáner mladšiemu publiku a to je dobré. S touto hrou dostanú otvorený svet s rôznymi možnosťami vybláznenia sa a majú to očistené od vulgárneho, explicitného obsahu, ktorý je naozaj nevhodný pre osoby mladšie ako 18 rokov. Hlavnú postavu Chase McCaina si navyše obľúbite, pretože je to taký univerzálny hrdina. Čo možno vadí, je trochu rýchlejšie napredovanie v deji (aj keď musím povedať, že misie vôbec neboli stereotypné!), nejaké to rozmazanie na Xboxe a absencia hudobných staníc. Inak super hra, ktorú si obľúbite aj keď ste starší.

LEGO City Undercover

7/10