Kam zmizol Minecraft: Super Duper Graphics Pack?
Ešte pri predstavení Xbox One X nám Microsoft ako jednu z hier, ktorá sa dočká vylepšení, ukázal Minecraft.
Kockatá hra od Mojangu mala ešte v tom roku dostať svoj oficiálny balíček grafických vylepšení nazvaný Super Duper Graphics Pack, ktorý mal vyjsť spolu s podporou 4K a HDR pre Xbox verziu hry. Okrem týchto samozrejmostí však priniesol aj volumetrické osvetlenie, dynamické tiene, vylepšené textúry vody aj s odleskami, ako aj odlesky na vybraných blokoch (napr. diamantoch). Okrem toho mal balíček upraviť niektoré 2D objekty na 3D – napríklad koľajnice alebo lístie.
Trailer je však jediná vec, ktorú sme doteraz dostali. Znamená to ale, že by bol balíček zrušený? Ani náhodou. Veci skrátka trvajú dlhšie, než Mojang predpokladal.
Ešte v apríli/dubnu 2018 sa na Reddite vyjadril istý vývojár, ktorý povedal, že na DLC stále pracujú. Priznal, že Bedrock engine, na ktorom hra beží, nebol pripravený na takéto zásahy a odrazilo sa to aj na katastrofálnom framerate aj na Xbox One X, kde mal grafický balíček zažiť svoju premiéru.
Viac svetla do problematiky vniesla koncom marca/března komunitná manažérka Mojangu. Prezradila, že vývojári pracujú na novom grafickom jadre pre Bedrock Engine. Práve ten predstavuje základ pre budúci Super Duper Graphics Pack, aby ten mohol bežať čo najplynulejšie a bez zbytočných framedropov. Fanúšikovské mody síce dokážu pack nahradiť už teraz, ale neprechádzajú kontrolou kvality a preto treba rátať napríklad s framedropmi, pomalším načítavaním sveta alebo napríklad s pádmi počas hrania, čo môže v horšom prípade spôsobiť poškodenie savu. Vývojárom však ide o to, aby boli takéto problémy eliminované.
Práce však budú zrejme trvať dlho, pretože ešte v čase zverejnenia tweetu pracovalo na novom engine len 8 vývojárov, ktorí musia zabezpečiť jeho kompatibilitu s 13 verziami hry, ako aj s VR a MR verziami.