Kľúčoví vývojári Halo Infinite a Dragon Age 4 opúšťajú štúdiá
Uplynulý týždeň so sebou priniesol prípravy na Gamescom zo strany viacerých vydavateľov. Medzi nimi sme mohli nájsť napríklad Xbox Game Studios, Sega či THQ Nordic, ktoré tiež potvrdilo nákup štúdia Milestone a vývoj nového Metra.
Tento týždeň však so sebou priniesol aj dvojicu správ, ktoré neznejú zrovna najlepšie. Dotýkajú sa totiž dvoch vrelo očakávaných hier, Dragon Age 4 a Halo Infinite. Obe hry totiž prišli o kľúčových vývojárov.
V prípade Halo Infinite to bol kreatívny riaditeľ vývoja Tim Longo. Ten podľa serveru Kotaku opustil vývoj v rámci obsiahlejšej úpravy manažmentu v rámci Xbox Game Studios, čo sa dotklo aj štúdia 343 Industries. To má v súčasnosti rozrobenú dvojicu projektov vrátane PC portu Master Chief Collection a chystanej veľkej Xbox exkluzivity Halo Infinite.
Tá vychádza súbežne pre PC (Windows 10), Xbox One, Xbox One X a Project Scarlett, čiže novú generáciu. Tim Longo bol tiež kreatívnym riaditeľom Halo 5: Guardians, ktoré vyšlo exkluzívne na Xbox One. Na jeho pozícii ho nahradí výkonná producentka Mary Olson, ktorá v minulosti pracovala aj pod Sony Interactive Entertainment. Celkový vývoj hry má na starosti šéf vývoja Chris Lee.
Ruky preč od vývoja Dragon Age 4 upustil Fernando Melo, vedúci producent nového Dragon Age. Stalo sa tak len pár dní po tom, ako BioWare opustil hlavný producent Anthem, Ben Irving. Pre hráčov to bol šok hlavne preto, že Irving aktívne komunikoval plány na budúcnosť hry. Melo pre zmenu pracoval v štúdiu viac ako 10 rokov a bol senior producentom viacerých titulov, medzi ktorými sme našli aj Dragon Age 2.