343 Industries vnímajú Halo Infinite ako duchovný reboot

343 Industries nám v posledných dňoch odhalili, že Halo 4 mohol vyvíjať Gearbox a že Microsoft dokonca zvažoval koniec série. Lenže veci sa uberajú iným smerom a dnes má značku na starosti 343, ktoré kvôli novému dielu vyvíja úplne nový engine.

Dôvodom, prečo sa 343 rozhodlo prejsť na celkom nový Slipspace Engine je, že ten starý, na ktorom bežali prakticky všetky predošlé hry, už bol náročný na prácu pre kreatívcov. Pôvodný engine im totiž v posledných rokoch spôsoboval iba problémy, s ktorými sa už tvorcovia nechceli potýkať pri vývoji každého jedného dielu. A to bol dôvod, prečo Halo prechádza na Slipspace, na ktorom pobeží možno aj 10 rokov.

Halo engine je veľmi technicky, programátorsky engine. Pre kreatívcov je veľmi ťažké s ním pracovať. S Halo 4 sme spravili na engine veľa, aby vyzeral… myslím si, že na konci minulej generácie a v jej poslednom roku vyzeral naozaj úchvatne. Sľúbili sme tímu, že budeme pracovať na nástrojoch, na pipeline pre Halo 5, takže vyvíjať ho už nebolo také náročné. Viete, “najlepšie predostrené plány” – nespravili sme to a tím nám to dal oprávnene “vyžrať”.

Bonnie Ross, šéfka 343 Industries
Halo Infinite

Nový engine, ušitý na mieru potrebám štúdia, navyše umožní vytvoriť v Halo viac, než len ďalšiu FPS-ku, v ktorej budeme bojovať v roli Master Chiefa proti mimozemským civilizáciám.

Za prvé, s Halo chceme dokázať viac. A za druhé, chceme aby tím s našim enginom odviedol tú najlepšiu kreatívnu prácu. Skrátka to znamená, že sme si naozaj dali pohov a minulý rok oznámili Slipspace Engine, aby sme uistili, že vyvíjame platformu potrebnú pre budúcnosť Halo.


Bonnie Ross, šéfka 343 Industries

Halo Infinite je podľa vývojárov v skutočnosti Halo 6 a nie je to len nejaký spin-off typu Halo Reach. Dôvodom pre zmenu názvu však je aj to, že hru v štúdiu vnímajú ako akýsi duchovný reboot série. Neznamená to nutne, že Master Chief skončí a že budeme hrať za novú hlavnú postavu. Štúdio sa pri vývoji hry pozrelo na to, čo spravilo dobre a naopak, čo spravilo zle, pri Halo 4 a Halo 5: Guardians – dvoch tituloch z dielne 343 Industries.

Vzhľadom k tomu, ako funguje slipspace, v redakcii tak nejak očakávame engine, kde svet nebude pozostávať z levelov, ale hra ponúkne rozsiahly otvorený svet Installation 07, na ktorej budeme môcť cestovať teoreticky donekonečna – keďže je to kruh. Navyše sa hovorí o možnosti prinesenia RPG prvkov do hry, ako napríklad možnosti ovplyvniť smerovanie deja podľa vašich rozhodnutí a taktiež sa má vrátiť co-op hranie.

via IGN

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *