Minecraft pre Windows 10 bude podporovať raytracing

Mojang pred pár dňami potvrdil, že ruší práce na pripravovanom Super Duper Graphics Packu pre Minecraft.

Na grafickom balíčku pracovalo len 8 vývojárov a štúdio nebolo spokojne s tým, ako grafický balíček beží na rôznych zariadeniach. Konieckoncov, namierené mal na počítače, mobily aj Xbox One. Tu mal dokonca bežať v 4K rozlíšení.

Mojang však nezahodil celú prácu do koša a aj keď práce na Super Duper balíčku ukončil, nový renderovací engine Render Dragon plánuje používať naďalej. K tomu potvrdil, že Minecraft ho dostane v nasledujúcich mesiacoch na rôznych platformách, na ktorých je dostupný a aktívne podporovaný. Engine sa vyznačuje novými možnosťami nasvietenia a tieňov. Okrem toho má ponúknuť rôzne vylepšenia v závislosti od možností daného hardvéru.

Platí to aj o raytracingu. Podpora DXR (DirectX R) bude v priebehu roka 2020 dostupná na počítačoch s Windows 10 a grafickými kartami Nvidia GeForce RTX. Vzhľadom k tomu, že hra využije framework z dielne Microsoftu, a ten tiež sľubuje podporu raytracingu u Project Scarlett, je možné, že sa s jeho podporou stretneme aj na tejto konzole.

Nový engine tiež bude využitý v Minecraft Earth.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...

Jeden komentár

  1. StriderCZ píše:

    Ono je to těžké, čím véce efektů, tím méně Minacraft. RTX grafiku si určitě pořizovat nebudu, ale tahle ukázka je příslibem toho, jak bude Minecraft vypadat na nové konzoli Scartet.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *