NieR Automata bola takmer zrušená, jej tvorca nechcel vstávať skoro ráno
Vývoj hier sa môže skončiť z rôznych dôvodov. Raz to je neúspešná kampaň na Kickstarteri, inokedy to sú prehnané ciele vývojárov, inokedy to je zas rozhodnutie zo strany vydavateľa, ktorý s hrou jednoducho nie je spokojný. Lenže spôsob, akým mohlo dôjsť k zrušeniu NieR: Automata, je absurdný.
Tvorca série Yoko Taro totiž priznal, že hra bola takmer zrušená preto, lebo nerád vstáva skoro ráno. A pri vývoji komplexných hier pre veľkého vydavateľa je skoré vstávanie a niekoľkohodinová práca samozrejmosťou. Nier: Automata vyšla pôvodne pre PS4 a PC, neskôr sa dočkala vydania na Xbox One s vylepšeniami pre Xbox One X. Avšak, tu hra vyšla len v digitálnej podobe.