Flight Simulator bude podporovať mody, počasie preberá z Bingu

Viete, ktorá značka Microsoftu je najstaršia? Nie, nie je to Windows. Je to Microsoft Flight Simulator. Hra, ktorá debutovala v roku 1979, na nejaký čas zmizla z povrchu zemského, len aby sa vrátila vo svojej najlepšej forme.
Posledný diel, Microsoft Flight Simulator X, vyšiel v roku 2006 a svojho času bol jednou z najväčších hier. Zaberal totiž až 15GB a inštaloval sa z niekoľkých diskov DVD, pričom sa neskôr dočkal vydania mohutnej expanzie, taktiež zaberajúcej 15GB. A odvtedy sme sa v aviatike nedočkali žiadnej revolučnej novinky. Až doteraz. Francúzske Studio Asobo dnes vyvíja live service reboot, ktorý vychádza už budúci rok na Windows a Xbox One, s vysokou pravdepodobnosťou ho však uvidíme aj na ďalších konzolách. Štúdio totiž potvrdilo, že spolu s Microsoftom sa zaviazali k 10-ročnej softvérovej podpore.

Počas tých rokov bude hra iba rásť, a nič jej v tom nebude brániť, pretože sa hráčom bude priebežne sťahovať z cloudu. Kým spočiatku to vyzeralo, že sa Flight Simulator bude streamovať, veci sa nakoniec majú tak, že assety budú uložené na serveri a naše disky budú slúžiť len ako cache pre naše obľúbené trasy alebo lokality, do ktorých len máme namierené. Inak na funkčnosti hry majú veľmi veľký podiel aj ďalšie služby od Microsoftu, vrátane Bing Maps a Bing Weather.
Hra totiž na simuláciu sveta využíva dáta z máp Microsoftu a tiež si načítava počasie v reálnom čase podľa Bing Weather. Čiže služba, ktorá u nás čelí posmeškom hlavne pre nepodarený prekladač (dostupný na Facebooku), bude v tomto prípade naozaj praktická. Štúdio vraví, že oblačnosť síce nebude totožná s realitou, ale využijú sa dáta ako rýchlosť a smer vetru či zrážky. Znamená to tiež, že sa v hre dočkáme hurikánov a možno snehu. Zaujímavosťou z vývoja je, že štúdio skúsilo simulovať správanie hurikánu Dorian. Táto simulácia s extrémnou precíznosťou kopírovala realitu. Jediný bug bol v oku búrky.

Inou zaujímavosťou je, že v hre môžeme pri správnych podmienkach vidieť dúhu, ktorá nie je generovaná ako 2D obrázok, ale je výsledkom svetlohry. Ďalšou zaujímavosťou sú turbulenie v závislosti od vzdušných prúdov nad horami a lesmi. Nejde tak o event, ale o súčasť správania hernej fyziky. Hráči však môžu systém simulácie vypnúť, ak chcú hrať len pasívne.
Samotná hra pritom zaberá viac ako 2 petabyty dát, ktoré pozostávajú zo 197 miliónov míľ štvorcových, 2 miliónov miest a 40 000 letísk. Navyše, pokiaľ ide o detaily, niekde je precíznosť na 3 centimetre. Sem-tam však došlo k bugu. V testovacej verzii sa napríklad stalo, že hra omylom vygenerovala pri pyramídach v Gize pieskom zaprášený les miesto púšte.

Veci sa majú tak, že zatiaľ čo The Last of Us Part II vyžaduje dva Blu-Ray disky, Flight Simulator by ich vyžadoval 20 000. Platí tu preto, že hra bude vyzerať len tak pekne, aké máte pripojenie. Čiže ak sa chystáte hrať v 4K, prichystajte svojho poskytovateľa na šok.
Ako sme však mohli vidieť, Flight Simulator neponúka len špičkovo vydetailovaný svet, ale aj vysokodetailné lietadlá, ktoré sa úrovňou spracovania ponášajú na Forzu. Aby to Microsoft dosiahol, spolupracuje s výrobcami lietadiel vrátane Cessna a Robin Aircraft, ktorí po boku iných poskytli vývojárom prístup k CAD modelom lietadiel. Rovnako tak testovanie lietadiel majú na starosti profesionálni letci, ktorí poskytujú štúdiu odozvu k fyzike.

Na čo sa tiež hráči môžu tešiť, je podpora Xbox One vôbec poprvýkrát v sérii, podpora modov a to napríklad vrátane možnosti importu vlastných lietadiel. Rovnako tak má hra podporovať čo najširšie spektrum príslušenstva na ovládanie. Okrem klávesnice tak môžu hráči očakávať podporu Xbox ovládača, Xbox Adaptive Controlleru či joystickov. Kvôli kompatibilite dokonca Asobo Studio nakúpilo všetky možné sady pedálov a pák, ktoré našli na Amazone, aby eliminovali bugy na všetkých z nich. Stále však existuje možnosť, že nie všetko príslušenstvo bude kompatibilné.
Napokon, štúdio vraví, že Flight Simulator nie je produkt, ale platforma.

via Polygon (vrátane foto)