Project xCloud: Nízka spotreba a krátke loadingy

Xbox Game Streaming xCloud

S príchodom herných streamovacích služieb už nezáleží, aký hardvér máte vo svojom zariadení, ale aký rýchly internet a hlavne, koľko dát máte k dispozícii.

Že to nebude len tak, sme sa dozvedeli pomerne skoro už pri Project Stream (neskôr Google Stadia), ktorý vyžaduje zhruba 15Mbps pripojenie a hranie vám zaberie pár desiatok, v horšom prípade stoviek gigabajtov.

To je vec, pri ktorej Microsoft proklamoval, že jeho cieľom je mať čo najnižšiu spotrebu, možno 5Mbps, možno ešte menej, ak to bude možné. Výsledkom je, že Project xCloud streamuje obraz v 720p, čo je však úplne fajn, keďže na hranie na mobilnom displeji nemusíme byť až tak „paf“, ako pri hraní na 55-palcovej 4K HDR telke a Xbox One X.

Project xCloud Game Streaming Preview
Microsoft si cení každý jeden feedback a my sme ho poctivo poskytli

Keďže však Project xCloud je možné testovať iba v krajinách, ktoré to dnes podporujú (USA, Veľká Británia, Južná Kórea), rozhodli sme sa obísť toto obmedzenie cez proxy. Presnejšie cez aplikáciu Tunnel Bear, ktorá umožňuje bezplatne preniesť 500MB dát. Takže sme mali dostatok času na to zistiť, aká je prenosová rýchlosť a koľko môžeme hrať, než nás odpojí so žiadosťou o zaplatenie si poplatku za službu.

Za účelom testovania sme vyskúšali dvojicu hier, Halo 5: Guardians a Sea of Thieves. Pri druhej menovanej by som sa pristavil. Je to totiž online hra a viacero jej súčastí sa už teraz streamuje z cloudu, aj keď hráte na Xbox One alebo Windows PC. Hranie celej hry čisto z cloudu by tak mohlo byť rýchlejšie, nie? Presne tak.

Jeden z najväčších Xbox One titulov, Halo 5: Guardians

Sea of Thieves je známe svojimi nechutne dlhými loadingami, pripojenie sa na server môže byť záležitosťou 2-3 minút. No pri streamovaní cez Project xCloud sme sa do hry dostali už po 38,6 sekundách načítavania, čo je v prípade tejto hry nový rekord. S čím sme však mali problém, bola nízka kvalita pripojenia, vďaka čomu som mal problém s obrazom a hra bola kvôli tomu nehrateľná.

Cením však, že aj napriek faktu, že sme hrali 1200km od britskej pevniny, lag bol veľmi nízky a odozva bola naozaj nízka, možno pol sekundy, a to ako pri Sea of Thieves, tak v prípade Halo 5: Guardians. Práve tam som trávil najviac času a bolo pekné sledovať, ako hra načítavala môj save z cloudu a mohol som pokračovať v hraní svojej rozohranej sólo kampane na Hardcore tam, kde som skončil (spoiler: na samom začiatku).

No a niekedy to nejde podľa predstáv… (Sea of Thieves)

Aj hranie kampane v Halo 5: Guardians mi umožnilo zmerať spotrebu služby. A musím povedať, že Microsoft nie je ďaleko od sľubov. Lag bol naozaj nízky a rýchlosť prenosu činila iba 0,7MB/s alebo 5,6Mbps. Alebo ak chcete, tak 500MB znamená takmer 12 minút hrania. V praxi to znamená, že hodina hrania cez Project xCloud zožerie ~2,52GB.

Ešte jedna vec, ktorú by som spomenul, je, že Project xCloud má upravený Xbox Guide. K dispozícii je v cloude veľmi kostrbaté vysúvateľné menu, ktoré tvorí len 5 položiek: Friends, Party, Invitations (pozvánky), Achievements a Find Someone.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *