Assassin’s Creed Valhalla: Novinky o príbehu, mytológii a Eivorovi

Assassin's Creed Valhalla

Od vydania Assassin’s Creed Valhalla na súčasné aj budúce konzoly nás delí niekoľko mesiacov, no už teraz vývojári odhaľujú detaily z príbehu a gameplayu.

Režisér naratívy novej hry Darby McDevitt priznal, že počul množstvo prirovnaní k poslednému God of War, ktoré sa sústredilo na vikingskú mytológiu. A pri tom, že posledné dva diely Assassin’s Creed rozoberali grécku aj egyptskú mytológiu, sa celkom pochopiteľne objavili hlasy, že to isté môžeme očakávať aj od Valhally. Lenže nič také sa nekoná.

Assassin's Creed Valhalla

Vývojári vravia, že Assassin’s Creed Valhalla sa nebude sústrediť na mytológiu, hoci na ňu odkazuje priamo v názve. Hra sa má sústrediť najmä na nórsku a britskú históriu. Po vzore predošlých hier máme očakávať rozľahlý otvorený svet pozostávajúci z pobrežia Nórska a zmenšeninu Veľkej Británie. Objaviť máme štyri anglické kráľovstvá – Mercia, Northumbria, East Anglia a Wessex, ktoré bude najjužnejšie.

McDevitt tiež v rozhovore povedal, že vďaka akémusi triku v naratíve bude kanonickým protagonistom Eivor bez ohľadu na pohlavie, ktoré si zvolíte. Pre porovnanie, v Assassin’s Creed Odyssey mali hráči na výber medzi súrodencami Kassandrou a Alexiom, oficiálne hlavnou postavou príbehu však bola Kassandra, čo potvrdzuje aj sprievodná kniha.

Zaujímavosťou je aj to, ako McDevitt prirovnal Eivor(a) k Edwardovi Kenwayovi, hrdinovi Black Flag. V rozhovore pre Gamespot vraví, že ako Edward, tak Eivor sú postavami, ktoré mu dali ako scenáristovi zabrať. Šlo totiž o úplne nový druh hlavnej postavy v tejto sérii, takže bolo treba vymyslieť jej charakter, osobné motivácie, minulosť, vzťahy, potreby, ambície a veľa ďalšieho.

Edward bol konieckoncov pirát, nie bojovník, ako väčšina hlavných postáv série. Eivor sa, podobne ako Edward, dostanú k asasínskemu rádu a jeho technikám náhodou, ako nevyžiadaná tretia strana v už prebiehajúcom odvekom konflikte. No kým Edward vedel okamžite využiť situáciu vo svoj prospech, Eivor ako vodca vikingského klanu bojujúceho o prežitie má iný pohľad na vec. Hráči preto na začiatku hry nebudú hrať ani za asasínov, ani za templárov/kultistov.

Pokiaľ ide o napojenie na ostatné hry, Valhalla prepojí starovekú sériu so staršími, menšími dielmi. V podstate má ísť o pomyselné vyvrcholenie všetkého, čo sme za posledných 12 rokov v Assassin’s Creed zažili. Má to byť hra, ktorá zodpovedá snáď na väčšinu otázok, prepojí väčšinu nitiek v sérií. No na to, aby hráči všetky príbehové záležitosti odhalili, si majú vyhradiť naozaj veľa času. McDevitt vraví dokonca, že by to bežnému hráčovi mohlo trvať rok. Prepojenie nemá byť laciné, nebude fungovať formou easter eggov ani nápisov na mape v zmysle „Tu sa onedlho objaví Edward (Kenway)“.

Assassin’s Creed Valhalla vychádza koncom roka pre PC, Xbox One, Xbox Series X, PlayStation 4, PlayStation 5 a Google Stadia. Hra bude podporovať funkciu Xbox Smart Delivery. Verzia z Xbox One sa tak automaticky upgraduje na verziu pre Xbox Series X.

Assassin's Creed Valhalla Eivor Artwork

via VG24/7; Gamespot

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Jeden komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *