RECENZIA Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Mortal Kombat 11 Aftermath Recenzia

Mortal Kombat 11 síce vyšiel už pred rokom, no len nedávno vyšla príbehová expanzia, ktorá je prvá svojho druhu v sérii Mortal Kombat. Čo všetko vlastne toto rozšírenie prinieslo? Pozrime sa rovno na celú Aftermath Kollection!

Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection obsahuje hlavnú hru a všetky doposiaľ vydané DLC. Hráči predchádzajúcich dielov vedia, že DLC doteraz vždy obsahovali len bonusové charaktery. Tentokrát sa k tomu pridala aj príbehová expanzia.

Celý dej Mortal Kombat 11-tky sa točí okolo predošlých dvoch hier. Manipuluje tu s časom a postavy z predošlých dielov sa vracajú k životu a na pódiá najčerstvejšieho počinu štúdia NetherRealm.

Ach, tá cena…

Dej hlavnej hry má 12 kapitol, čo je celkom dosť na takúto bojovku. Aftermath prináša ďalších 5, nové postavy a novú zápletku. Bolo to ale nutné? Ťažko povedať. Osobne mi to príde ako dojenie spotrebiteľa. Keď sa pozrieme na cenu DLC, tá je neskutočne premrštená a je to akoby výsmech všetkým majiteľom základnej hry.

Cena ako kopačka do vajec

Na hranie Aftermath musíte mať základnú hru, to je asi jasné, keďže to nie je samostatná expanzia. A ak ste fanúšikom MK, určite ste si hru kúpili pri vydaní, prípadne krátko potom, za 69,99€. Dnes už základná hra stojí 39,99€, Aftermath stojí rovnako. Dostupný je prípadne ešte bundle s Kombat Packom, ktorý prináša ďalšie postavy a stojí 49,99€. No a napokon celá kolekcia MK11: Aftermath Kollection za 69,99€, kde je základná hra, Aftermath a Kombat Pack. Takže ak ste boli rýchli a kúpili si základnú hru priskoro, kompletný roster postáv a príbeh vás vyjde na dokopy 120€. Čiže skoro dvakrát viac ako ten, kto si kúpi celú kolekciu teraz.

Čo vlastne môžeme čakať?

Avšak vráťme sa nazad ku hre a jej príbehu a otázke, či bolo vlastne Aftermath treba. Základná hra skončila uzatvorene a pekne, presne tak, ako by som si predstavoval koniec nejakej série. Nič nenasvedčovalo tomu, že by bolo potreba ešte niečo v príbehu objasňovať alebo k nemu pridávať. No Aftermath začína presne na konci základnej hry s rozdielom, že konverzácia sa trošku líši od originálnej.

Na scénu nečakane prichádza Fujin, brat Raidena, Nightwolf a Shang Tsung, hlavný antagonista MK9, s posolstvom skazy a narušenia časovej línie a času samotného. Treba sa znovu vrátiť v čase, zabrániť zničeniu mocného artefaktu, ktorý má moc pomôcť pri ovládaní času a udržania jeho stability.

Mortal Kombat 11

Ak vám to príde ako trošku komplikovaný, prípadne až nútený príbeh, nie ste sami. Nebudem klamať, príbeh a postavy, čo Aftermath ponúka, sú skvelé. Základná hra bola celkom nudná, rovnako aj dialógy v nej. Základnú hru som zvládol hrať asi 2 kapitoly na posedenie a potom som to musel vypnúť, lebo ma to nebavilo. To pri Aftermath našťastie nebolo, dokázal som ho prejsť na jedno posedenie. Nie preto, že by to bolo krátke. Práve naopak, bolo to tak pútavé, že som u toho obsedel.

Charaktery boli zaujímavé, ich dabing sedel k postave a celý ten dej bol skrátka lepší. Síce udalosti boli skoro rovnaké ako v základnej hre, keďže sme sa vracali v čase do jej udalostí, tá mierna zmena bola dostačujúca aby to znelo stále čerstvo.
Taktiež sa tu inšpirovali nápadom z Injustice 2 a v príbehu máme niekedy na výber z 2 postáv, za ktorých môžeme v nasledujúcom boji bojovať.

Zaujímavosťou je, že síce v základnej hre bol koniec len jeden v Aftermath máte na výber z 2. Jeden dobrý a jeden nie až tak dobrý. Naneštastie, žiadne vaše rozhodnutia počas hry tento koniec neovplyvnia, rozhoduje len, koho si vyberiete na záverečný súboj.

To, ako detailne vyzerá hra, asi ani netreba komentovať. V cutscénach to už pomaly vyzerá ako vo filmoch, anatómia tela je veľmi reálna. Môžete sa o tom presvedčiť aj vy, stačí pár fatalít a určite o tom budete presvedčení.

Odchod vo veľkom štýle

Aftermath prinieslo okrem príbehovej expanzie aj 3 nové hrateľné postavy. Fujina, Sheevu a kultovne známeho RoboCopa, ktorému prepožičal hlas sám Peter Weller, ktorý RoboCopa vo filmoch aj hrá. Dohromady teda priniesla Aftermath expanzia asi 4 hodiny obsahu navyše.

Ohľadne miktoransakcií. No, tie boli už v základnom MK11, Aftermath nepridal žiadne nové druhy mikrotransakcií, je to naneštastie stále ten typ: Zaplať si alebo grinduj. Ostrielanejší hráči už poznajú aj Kryptu a ako funguje. V MKX sme mali kryptu stále v pohľade prvej osoby a riešili sme všemožné hádanky. Ani táto nie je rozdielna, avšak tu je už pohľad z 3. osoby, voľný pohyb a máme k dispozícii už aj zbrane v prípade, že nás niečo napadne.

Krypta ako nová

Resumé

Keď si to zhrnieme, Aftermath je zaujímavá expanzia, ktorá je skutočne aj zábavná. Hoci nebola potrebná a reálne ju nikto nechcel, tak ako nové diely Star Wars. Jediný rozdiel je v tom, že toto sa podarilo a príjemne prekvapilo. Mrzí ma, ako to ale vyriešili s cenou, lebo to celé dáva dojem výsmechu zo strany vydavateľa tým, ktorí si hru kúpili skôr.

Mortal Kombat 11: Aftermath

Celkový verdikt

8.2/10
  • Hrateľnosť
  • Trvácnosť
  • Grafika

Hidan-kun

Moje meno je Michal, som z Bratislavy Hráčom som už od svojich 12 no vždy som mal doma len počítač, vďaka čomu vyzerá môj Steam, Origin a Uplay tak, ako ženské šatníky. Konzolu som mal donedávna len jednu a to PSP, teraz mám Xbox One S. Nemám uprednostnený žáner hier, ale priznám sa, že strategické, tower defense a turn-based hry sú pre mňa veľmi náročné a veľakrát som to s nimi vzdal. Počúvam prevažne metal a rock.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *