DOJMY Call of Duty: Black Ops Cold War
Staré známe Call of Duty nám opäť prináša nový diel Black Ops. Tentokrát sa pozrieme do sveta studenej vojny, kde politická situácia bola veľmi napätá a samozrejme extémne nevyspytateľná. Kedže Public Beta skončila nedávno a dokonca bola aj predĺžená o jeden deň, tak som si urobil dosť dobrý obraz o jeho multiplayeri. Poďme sa na to pozrieť!
Bol som veľmi prekvapený samotným multiplayerom, dal mi na výber z veľmi veľa režimov z ktorých si môžem vybrať, aj keď to bolo dosť limitované. V prvom rade a hlavnom som veľa hral quick-play, kde ma to vrátilo do už známych režimov ako Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed a Hardpoint. Nič zvláštne a nezvyčajné a bol som veľmi rád, že sa ich nezbavili. S úplnou istotou viem povedať, že týchto pár módov bude hrať 90% hráčov.
Nebudem sa sústrediť na staré veci, keď idem rozprávať o novinkách. Novinky priniesli dosť osviežujúci pocit v inak repetitívnej hre. V prvom rade som zapol Combined Arms: Domination, čo je klasický mód domination, ale hrá sa 12v12 na jednej obrovskej mape. Samozrejme sa nevyhneme sniper bojom, tankom a vozidlám, za pomocou ktorých sa môžete rýchlo presúvať po mape. Celkový chaos dáva iný nádych hre a cíti sa veľmi dobre.
V druhom rade Combined Arms: Assault, tento bol skôr jeden z tých ťažších. Funguje podobne ako War v Call of Duty: World at War: čím viac bodov ovládate, tým väčšie momentum máte. Momentum vám umožní získať body rýchlejšie, ale postupne ho strácate. Je to rýchly mód, ľahký na pochopenie, ale ťažký na zmajstrovanie. Tiež v ňom máte vozidlá na presun a na jednej mape bojové lode.
VIP Escort je ďalší nový mód a jeden z tých rýchlejších a kratších. Jeden tím má za úlohu dostať svojho VIP na Extraction Point a pomôcť mu utiecť. Druhý tím má na starosti eliminovať spomínaného VIP. V tomto prípade vyhráva vačšinou útočiaci tím, kedže je to až moc ľahké s výbavou, ktorá je dostupná hráčovi.
Posledný z nových módov je Fire Team, znie to ako rotujúci „playlist“, ale to určite zistíme, keď vyjde hra. Desať 4-členných tímov a každý má úlohu získať urán a odpáliť takzvanú „Dirty Bomb“. Je 5 oblastí, kde to môžete urobiť a v momente ako ju detonujete, tak sa oblasť zamorí a dáva debuffs pre ľudí, ktorí tam zostanú. Kedže je to asi druhý najväčší mód hneď po Warzone, tak celý sa odohráva na 2 najväčších mapách v celej hre, situovaných niekde v Uralských horách.
Módy sme si prešli, tak poďme sa pozrieť na ostatné faktory Cold War. Musím povedať, že tvorcovia máp môžu byť na seba hrdí dizajnom aj estetikou všetkých máp. Necítia sa moc otvorené ani moc uzavreté a na prvý pohľad viete posúdiť, či ľudia budú kempiť v rohoch alebo všade behať. Popravde som nenašiel ani jedného kempera na mapách a keď to bolo na Objective, tak sa to za kemping nepovažuje a celé pocity z hranie boli veľmi pozitívne.
Mal som pocit, že hrám niečo viac taktickejšie, než ako keby som hral stereotypné Call of Duty. Ako som už aj spomínal tak mapy boli fakt úžasné a určite sa zapíšu do histórie FPS hier, až na jednu – Cartel – ktorá pôsobí, ako keby som bol znovu späť v prvom Black Ops a hral mapu Jungle.
Zbrane v Cold War sú niečo, čo sa dalo očakávať od Sovietkého zväzu a USA z tej doby. Staré dobré AK-47, AK-74U, XM4(?) a ďalšie. Nie som si istý, či len nemali licencovanie alebo sa im to nechcelo riešiť, ale určite niektoré zbrane nájdete pod iným názvom ako ich reálna verzia. Napríklad M4, je pod názvom XM4… je to dosť zvláštne, kedže počas studenej vojny boli práve v službe variácie M16 a M4 sa dostala do akcie až v roku 1994, ale ktovie čo mali špeciálne jednotky a CIA za výbavu. Rozhodne sú to body dole za estetiku.
Späť k téme: Výber zbraní bol prekvapivo malý, bola to síce beta a veľmi dúfam, že pridajú viac zbraní, ktoré budú z éry studenej vojny alebo aspoň „Lore Friendly“. Teda, že budú buď vymyslené, alebo z inej doby, ale budú pretvorené do vizuálu, ktorý by pasoval do obdobia, do ktorého ho chceme zakomponovať.
Tiež je extrémne dôležité, a neviem ako moc mám toto vystihnúť, ale je fakt dôležité si dať dobré attachmenty na zbrane. Je pekné, že som si vedel z AK-74U vedel vybudovať prakticky AS-Val, ale účinnosť bolo tak zlá, že som v priemere mal K/D: 0.83. Prehrával som boje, ktoré som mal na istotu vyhrať.
Mám pocit, že práve v Cold War je to cítiť extrémne viac ako v predošlých dieloch. Vo Warzone som prakticky vedel so všetkým vyhrať, ale tu sa to nedá. Sadol som si na 10 minút a pohral sa na XM4 s attachments a ako zázrakom som ťahal K/D: 2.63 v priemere na viacerých mapách a módoch.
Resumé
Call of Duty: Black Ops Cold War je nádejný kandidát na hru roka s módmi, ktoré sa cítia veľmi fresh. Nové aj staré módy žiaria na nových mapách, na ktoré môže byť každý jeden dizajnér hrdý, teda až na tú jednu. Zbrane boli predvídateľné, kedže studená vojna sa skončila nedávno, a tie zbrane sa používajú dodnes. Attachments robia veľké rozdiely vo vašej efektivite, nie každá pekná zbraň bude automaticky efektívna.
Grafika hry nebola nič extra a necítíl som zjavné rozdiely medzi posledným Modern Warfare a Cold War, skôr ten gameplay bol plynulejši oproti MW.
Na záver by som povedal, že hra má obrovský potenciál a veľmi dúfam že sa toho developeri chytia a nenarvú všetko do mikrotranskacií a Anime skinov.