Aké vylepšenia ponúkne GTA V na Xbox Series X|S?
Úplne prvou hrou, ktorá bola ohlásená pre PlayStation 5, bolo… ďalšie vydanie GTA V. A aby toho nebolo málo, trailer na „vylepšenú a rozšírenú“ verziu hry bol vyskladaný z trailerov pre PlayStation 3 / Xbox 360 verziu hry.
Porovnanie vizuálnej kvality možno vidieť vo videu nižšie, dnes sa však pozrieme na to, aké vylepšenia môže ponúknuť pripravovaná verzia hry pre PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Jej vydanie očakávame v druhej polovici roka, pričom po jej boku vyjde standalone verzia GTA Online (podobne ako Red Dead Online) s dočasnou exkluzivitou pre PlayStation 5.
Nutno pripomenúť, že pôjde o prvý výrazný upgrade na konzolách, keďže GTA V sa nedočkalo vylepšenej verzie pre PS4 Pro ani Xbox One X. Nanešťastie, ako poznáme Rockstar, spoločnosť pravdepodobne vôbec neponúkne Smart Delivery či podobný spôsob bezplatného upgradu, a hráči, ktorí začali hrať už na Xboxe 360 alebo PS3, si v prípade záujmu budú musieť hru kúpiť už tretíkrát. To je ale len naša domnienka.
Poďme sa však pozrieť na to, aké novinky do súborov hry priniesol najposlednejší update. Známy dataminer Tez2 na fórach GTAForums zverejnil, že sa mu podarilo nájsť zmienky o tom, že Rockstar plánuje preniesť hru na novšiu verziu svojho Rage enginu, ktorú používa Red Dead Redemption 2. Táto vylepšená verzia enginu podporuje renderovanie na fyzikálnej báze, komplexný systém hmly, predpočítané globálne osvetlenie a volumetrické oblaky.
Horšou informáciou môže byť, že súbory nového Rage enginu sa zatiaľ týkajú len UI, teda 2D grafických prvkov a menu. Inou informáciou je, že Rockstar sa zrejme pripravuje opäť spustiť prenos postáv GTA Online zo starej generácie konzol na novú. Okrem toho môžeme očakávať, že hra s vysokou pravdepodobnosťou na nových konzolách pobeží vo vyššom rozlíšení, či to však bude natívne 4K alebo upscalované, vie v tejto chvíli len Rockstar. Rovnako tak je otázny framerate, kde predošlé verzie bežali striktne v 30fps, kým na PC má hra odomknuté rozlíšenie.