RECENZIA: Assassin’s Creed Valhalla – Wrath of the Druids
Odklady sa nedotkli len vydávania veľkých AAA titulov, ale po novom už aj DLC. A prvým takým dodatkom, ktorý bol odložený kvôli globálnej situácii, je naozaj veľký dodatok pre Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids.
Dodatok sme začali hrať až po dokončení hlavnej dejovej línie, hoci reálne hra ponúka možnosť zahrať si ho už po boku hlavnej dejovej línie. Všetko to začína príchodom mladého kupca Azara z Írska do dediny Ravensthorne, kam ho vyslal jeden zo spojencov hlavnej postavy, v snahe vyriešiť problém s obchodovaním medzi Írskom a Anglickom. Eivor síce nemá poňatia o tom, kto je ten spojenec, ale zistí to už krátko po vyriešení problémov na riekach Británie a príchode do Írska. Hráčom sa tak, nie príliš prekvapivo, odomyká nielen nová príbehová línia, ale aj mapa, ktorá ponúka opäť dostatočné množstvo aktivít a jedinečné prostredia.
Nerád by som zachádzal do príbehových spoilerov, a tak len zhrniem, že Írsko je roztrieštené na menšie kráľovstvá, o ktorých zjednotenie sa pokúša Najvyšší kráľ Flann Sina. Jedným z menších kráľov je aj bratranec hlavnej postavy, Barid. Zhodou okolností je kráľom Dublinu, teda budúceho hlavného mesta krajiny. Takéto postavenie by mu malo dať možnosť stať sa najvyšším kráľom, avšak pre svoju povahu sa ním nestáva a tento post je rezervovaný práve pre Sinu. Ten pôsobí zvláštnym dojmom: raz príliš dôverčivo, inokedy príliš podozrievavo.
A aby toho nebolo málo, konflikt v krajine živí ešte aj kult temných druidov známy ako Children of Danu. V prvých hodinách expanzie o tomto kulte nepočuť ani slovo, hoci náznaky o jeho existencii tu sú, a to dokonca už v popise produktu. Na druhú stranu, keď sa o kulte dozvieme, udalosti naberú podľa mňa až extrémne rýchly spád. Len som sa dozvedel o kulte, a ani neviem ako, a zrazu som bol na finálnom príbehovom queste. A to som medzitým plnil bočné questy a aktivity.
Pokiaľ ide o tieto veci, írske DLC pracuje s prvkami základnej hry a tematicky ich upravuje. Respektíve niektoré aj vylepšuje. Vracia sa obchodnícka minihra, kde majú hráči možnosť obchodovať so zahraničím. Nejde však o takú minihru ako v prípade Assassin’s Creed IV Black Flag, že si hráč vykliká trasy lodí. Tentoraz je to komplexnejšie a hráč na to, aby mohol obchodovať so zahraničím, musí rozvíjať vovnútri krajiny. To sa dá docieliť oslobodzovaním, a následným plnením a vylepšovaním Trade Postov, ktoré sú rozmiestnené v rôznych častiach mapy. Každú takúto stanicu možno vylepšiť tromi budovami. Niektoré už majú 1-2 postavené a tak ich rozvoj nemusí byť drahý. A ak by aj bol, potom stačí vypáliť najbližšiu osadu, a získať tak prístup k potrebným surovinám.
Odmenou za to je prístup k vzácnym surovinám ako je med, texty alebo vlna. O tieto veci má záujem zahraničie, a zobchodovať sa dajú cez obchodníčku Azar. Odmenou za plnenie týchto zákaziek je nielen zlepšovanie vzťahov s Azar, ale aj levelovanie Dublinu, kde sa dá dosiahnuť maximálne 5 levelov. Ďalšou akoby odmenou je možnosť plniť Kráľovské žiadosti, a to aj s nadstavbou v podobe Kráľovských prosieb.
V podstate ide o systém vývesky z Assassin’s Creed Odyssey, s relatívne jednoduchými questami typu „Príď tam, zabi týchto, okradni tamtých“. Prosby sú akýmsi návratom ku koreňom série AC, kde sa kládol dôraz na diskrétnosť a cieľavedomosť. Takže nebude prekvapením, že kráľovské prosby zahŕňajú napríklad „nenechaj sa odhaliť“ alebo „zabi len, ak je to nevyhnutné“. Zaujímavé oživenie, ale otázkou je, ako dlho bude hráč venovať pozornosť týmto úlohám.
V upravenej podobe sa vracajú aj hubičky, tentoraz ako Trials of Morrigan. Sú podobné súbojom s čarodejnicami z hlavnej hry, ale vplyvom halucinogénov sa môže Eivor ľahko zazdať, že bojuje napríklad proti vlkodlakom alebo…fu, ani neviem, čo to bolo za zvlášneho tvora. Každopádne, čo ťa nezabije, to ťa posilní a tieto aktivity dávajú hráčovi v konečnom dôsledku lepšiu odolnosť voči halucinogénnej hmle, ktorú druidi produkujú a rozsievajú po Írsku.
Samotný svet je spracovaný veľmi pekne, tak ako sa na Ubisoft patrí, a dajú sa v ňom robiť nádherné screenshoty, aké sú aj súčasťou tejto recenzie. Na čo som však pri hraní narazil, boli vcelku nepekné bugy, ktoré snáď časom z hry zmiznú. Napríklad ešte pred oficiálnym vydaním sa mi zabugoval jeden z prvých príbehových questov, a bol som nútený obnoviť starší save, aby som mohol pokračovať. Podobný game-breaking bug sa objavil aj neskôr v inom queste, kde to dokonca hra povýšila na vyšší level, a znemožnila mi skákať, používať zbrane alebo liezť po stenách. Iný bug, ktorý ma naopak celkom pobavil, bola možnosť Fast Travelu aj na také miesta, kde mi na mape napísalo „Fast Travel Unavailable“. Inokedy si pre zmenu hra pomýlila tvorstvo, a miesto štamgastov spawnula pred krčmu prasce. I keď…
Resumé
Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids patrí medzi tie väčšie DLC z dielne Ubisoftu. Prináša a vylepšuje niektoré prvky pôvodnej hry, prípadne z predošlých častí. Pokiaľ ide o hlavný príbeh, tam som mal dojem, že sa najprv vliekol a následne zrýchlil z 0 na dobrých 160km/h. Obzvlášť to platí o kulte, ktorého porazenie v hlavnej hre trvalo veľmi dlho, no tu zrazu človek zabije šéfa kultu, ani nevie ako. Okrem toho ale DLC ponúka viacero vedľajších aktivít, ktoré určite stoja za vyskúšanie, a o ktorých by som bol veľmi rád, aby sa vrátili aj v budúcnosti.
- RECENZIA Assassin’s Creed Valhalla
- Assassin’s Creed Valhalla pre Xbox One a Xbox Series X|S si môžeš objednať za 57,99€
Assassin's Creed Valhalla: Wrath of the Druids
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika
Mně se DLC líbí. Pravda kvantita přesahuje kvalitu, ale na druhou stranu: člověk dostane to co očekává.
No, v porovnaní s DLC u iných hier je tu za tú cenu rozhodne viac obsahu. 🙂