RECENZIA MXGP 3
Sú tu prvé horúce dni pred koncom prázdnin a na ľuďoch už vidím to nadšenie, že čoskoro mnohí z nich odídu relaxovať. Niektorí pôjdu plávať k moru, iní pôjdu hrať tenis a behať a iní vytiahnu svoje motorky, aby sa s nimi vybláznili na blate. A tí, ktorí nemajú motorku, no radi by zažili jazdu na blate, si to môžu užiť v MXGP 3.
Talianske štúdio Milestone rozširuje obzory a zatiaľ čo v minulosti sa venovali hlavne sériám WRC a MotoGP, v minulých rokoch si pripísali na konto aj ďalšie značky. Napríklad originálnu značku RIDE, ktorú pokladám za motorkársku alternatívu k Forze. V ponuke však majú aj motokrosovú záležitosť MXGP 3: The Official Motocross Videogame.
Je evidentné, že už ani Milestone nechce pri tak veľkom množstve závodných hier, ktoré ročne vydá, robiť tutoriály. Preto ho z hry vypustili a takmer okamžite sa ide do akcie – vytvoríte si svojho jazdca. Viete mu nastaviť farbu pleti, meno, priezvisko, národnosť (vrátane SVK) a prezývku. Môže mať maximálne 6 znakov a zobrazuje sa na chrbáte. Príjemným spestrením je možnosť zvoliť si písmo.
Začína sa to veľmi pekne!
Akonáhle dokončíte postavu, vyberáte si značku motoriek, za ktorú budete jazdiť od samého začiatku hry. Na výber je zo siedmich výrobcov – Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Suzuki, TM Racing a Yamaha. Na výber je zo štyroch modelov u každej, aj keď na začiatku ich vyberie hra automaticky. Celé to zavŕši tabuľka s informáciami o ovládaní. Keď ste skúsený hráč závodných hier, tak ju pokojne môžete vypnúť.
Je fajn, že Milestone vypustil tutoriál, keďže 98% závodných hier má navlas rovnaké ovládanie a v niektorých je až prehnane nezáživný (a nedá sa preskočiť). Prinajhoršom ho viete nájsť v nastaveniach. Tu tiež uvidíte ďalšie prekvapenie – ovládanie si viete plne upraviť, skoro ako na PC.
Takže toľko k úvodu, tu som spokojný. Je čas odštartovať kariéru nádejného motokrosového kráľa sezóny 2016. Tu sa začína načítavať prvý závod…. a prichádza sklamanie z neuveriteľne dlhého načítavania. Je len o trochu kratšie, než načítavanie GTA, ktoré je, niekoľkonásobne väčšou hrou, než MXGP. A prichádza hneď sklamanie číslo 2 – podpriemerná grafika. A tým myslím skutočne podpriemerná.
Grafik…á jéje!
Milestone síce v posledných mesiacoch publikovalo niekoľko celkom pekných pre-release materiálov, no výsledná hra pre Xbox One má len pramálo spoločné s tým, čo človek vidí na screenshotoch. V skutočnosti je grafika pekná len v menu, no keď vyrazíte na trať, čaká vás Sodoma a Gomora. Totiž, to, čo som mal možnosť vidieť (a vy máte možnosť vidieť na screenshotoch), vyzerá, ako keď sledujete 720p video na YouTube. Alebo ako keď chcete pripojiť PlayStation Vita ku 4K televízoru pomocou SCART káblov.
Skrátka, je to škaredé a len ťažko sa to dá nevšimnúť, zvlášť keď si to človek porovná s oficiálnymi materiálmi. Je to niekde na úrovni prvého Just Cause pre PS2 z roku 2006. Pokiaľ vás to nerozhodilo, tak potom vás možno rozhodia miznúce stromy (hustá koruna stromu sa po priblížení zmení na zdochlinu), občasný ghost effect (môžu vami prejsť súperi), framedropy smerom k 20fps… Škoda, škoda, škoda. Prečo nemohli Milestone jednoducho radšej vziať a pretextúrovať RIDE 2?
Gameplay
Cením si však, že vývojárov neodradila podpriemerná grafika od ďalšieho vývoja a zapracovali na ostatných aspektoch hry. Máte tu celkom dlhý režim kariéry, kde na vás čakajú pravidelné zmeny sponzorov a spoznávanie nových tratí, levelovanie a tak ďalej. Skúsenosti z kariéry si vezmete aj do multiplayeru a ďalších solo režimov. Tých je v hre požehnane a napríklad tu vidíme Grand Prix, Championship, Time Attack, Compound a jednu špecialitu – Monster Energy FIM MXoN.
Počas hrania vám určite bude robiť radosť jednoduché ovládanie, ktoré rozhodne nie je taká tragédia ako v prípade grafiky. Tu som ostal milo prekvapený, keď mi nerobilo problém zvládnuť handling aj po tom, ako som nedávno hral Forzu a iné závodné hry. Viete ako to je – každá hra má inakšiu fyziku a chovanie vozidiel a aj keď ste naučení na niečo iné, nie je problém získať vo svojom prvom závode zlato. Čiže určite palček hore za to, že vás hra neprivíta prehrou.
Ostal som tiež milo prekvapený z umelej inteligencie. Na rozdiel od Forzy Motorsport 5, ktorú som hral minulý týždeň, tu majú závodníci poväčšinou úctu k súperom a motorkám a aj keď začínate 22, tak sa len málokedy stane, že by došlo k agresívnym kolíziám. Čo ma ale nepotešilo, je občasné náhodné resetovanie hráča. Stalo sa mi, že som len trochu vybočil z trate a hneď mi tachometer ukazoval nulu a postava bola „znovuzrodená“ uprostred trate.
Resumé
Keď to tak zhrniem, tak máme v rukách celkom priemernú hru – podpriemerná grafika spojená s podareným gameplayom, ktorý občas trápia bugy a dlhé loadingy. MXGP 3 poteší dĺžkou gameplayu a obširnou ponukou režimov, ako aj inteligentnou AI, ktorá má voči súperom a strojom viac rešpektu, než vo Forze. Takisto mi nedá nespomenúť ten krásny dubstep a elektronickú hudbu, ako aj možnosti úpravy postavy a ovládania. Ale musím ju znovu pokarhať za grafiku.
MXGP 3
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika