RECENZIA The Division 2: Warlords of New York

Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York Recenzia

Hry s titulom Tom Clancy’s boli vždy založené na dávke adrenalínu, konšpirácie a politiky. Preto nie je nad čím sa čudovať, keď nové DLC pre The Division: Warlords of New York prinesie z každého rožku trošku. Zosnulý Tom Clancy by bol zrejme hrdý na to, ako pokračujú (aspoň niektoré) hry, ktoré nosia jeho meno. V novom datadisku sa vrátime znovu do New Yorku, tentoraz na hon po bývalom agentovi SHD: Aaronovi Keenerovi. No nie je všetko také čiernobiele, ako sa zdá.

Príbeh

Príbeh datadisku začína v momente, ako do Washingtonu D.C. prišlo núdzové vysielanie z hlavného štábu SHD v New Yorku. Akonáhle sa tam dostavíte, mesto a záchranné práce sú v troskách, všade sú Rikers a ešte hrozivejšia hrozba: modifikovaný Green Poison. Agent Aaron Keener dezertoval, napadol hlavný štáb SHD a vyhladil jedných z najlepších agentov a analytikov.

Faye Lau prežila a odišla do Haven, kde neboli zrovna radi, že ju vidia, ale prežila aj s pár členmi Divízie. Teraz SHD vyhlásilo lov na Keenera, s cieľom ho konečne zastaviť. Najprv sa však treba prebiť s jeho štyrmi stúpencami, taktiež dezertérmi. Každý mal na to iné dôvody: vládnu konšpiráciu, odmietnutie pomoci alebo neschopnosť vysporiadať sa so smrťou rodiny. Keener vedel tieto dôvody využiť na presvedčenie členov SHD, aby sa pridali k nemu.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York

Hráčov čaká pekná zostava na manhunt. Každá z kľúčových postáv má špecializáciu a nie je ľahké ich poraziť. Hlavnou cenou je Keenerova hlava, v ktorej sa už medzitým kujú pikle na agentov Divízie. Na rozdiel od ťažkých grindov vo Washingtone (na to, aby ste mohli začať DLC príbeh, musíte dosiahnuť World Tier 5), misie sú osviežujúce, ale do Washingtonu sa neviete vrátiť, až kým nedokončíte príbeh. To je celkom škoda.

Gameplay

Warlords of New York prinieslo kvantum zmien, ktoré sa týkajú samotného gameplayu. V prvom rade by som spomenul, že sa zvýšil max. level z 30 na 40. Pekná zmena, ale pre veteránov dosť krutá. Zvlášť pre tých, ktorí strávili hodiny a dni na tom, aby vymaxovali a vyšperkovali svoj gear do najmenších detailov. Yikes… Ako som naznačil vyššie, World Tier 5 je samozrejmosťou a hrajú na ňom všetci. A aj keď ste začiatočníkom a hráte Div2 poprvýkrát práve s novým DLC, dostanete možnosť okamžite boostnuť svoju postavu na patričný level.

End-game bolo obohatené o dvojicu nastavení, ktoré si môžete upraviť po dokončení príbehu. Global Difficulty vám umožní nastaviť obtiažnosť nepriateľov na štyri úrovne: Normal, Hard, Challenging a Heroic. Každá z nich ovplyvňuje vlastnosti NPC, či už ide o výbavu alebo hustoty pokrytia Veteran/Elite nepriateľmi, a samozrejme ich poškodenia. Taktiež teraz môžete hrať Strongholds aj na Legendary, teda na ešte vyššej obtiažnosti, než Heroic. (Nechce sa mi veriť, že môže byť niečo ešte ťažšie, než Heroic)

Pribudli tiež Global Directives, čo sú vlastne módy, ktoré vám sťažia hru ešte viac, než je, a prinášajú bonusové XP, aby ste si uľahčili grind. Vlastne mi to pripomína Skulls v Halo. Môžete si tak napríklad zastaviť autoheal (automatické uzdravenie) alebo zabrániť, aby zo zabitých nepriateľov vypadávala munícia a aby sa nezobrazovala na mape. Plus, ak vymeníte zásobník, vyhodíte prebytočné náboje, ktoré v ňom boli. Obe z týchto vecí sú skôr end-game záležitosťou, keďže si ich môžete upravovať až po dokončení príbehu.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York

Veľkou zmenou je nový systém gearu, ktorý Ubisoft Massive predstavil ako Gear 2.0. Nikto úprimne nevedel, čo príde, ale stal sa z toho ťažký clusterfuck. Počas príbehu ste však mali dostatok príbehu na to, aby ste si zvykli na zmeny, ktoré nastali. Chcel by som poprosiť minútu ticha pre staré exotiky (nerf), berserker talent a elitné poškodenie, ktoré už neexistujú a padli v boji za naše buildy. RIP #NeverForget. Môžeme sa ale tešiť, že zo sveta Ghost Recon pribudli zbrane firmy Česká výroba s.r.o.!

Prišli aj pozitívne zmeny, napríklad talenty už nemajú podmienky na aktiváciu a môžete ich využívať ako equip určeného gearu. Gear Set bonusy sú zjednodušnejšie a upravené pre bežný playstyle, módy sú tiež kompletne zjednodušené. Novinkou je Recalibration Library, kam si môžete uložiť atribúty alebo talenty z vášho gearu a aplikovať ich na iné z vašich obľúbených hračiek a vytvoriť si tak God Roll, ak sa dá. Čo ma privádza k ďalšej veci, God Rolls. Sú to práve tie veci, ktoré majú vymaxované všetky atribúty. Získať ich je extrémne náročné a ani po 30 hodinách gameplayu nemusíte mať žiaden.

Prejdime na niečo ťažšie: nepriateľské buffy. Relatívne krátko po vydaní WoNY hráči mohli dosiahnuť vysoké levely a pustili sa do end-game aktivít, aby získavali vzácnejší loot vo vyšších obtiažnostiach. Problém je, že drvivá väčšina hráčov dostala od týchto nepriateľov ťažký výprask, za čo môže fakt, že NPC získali veľmi vysoké staty na svojich štítoch a výbave. Vyprázdniť 1000 nábojov počas jednej misie nie je sranda, ale hotová vec.

Aby toho nebolo málo, nepriatelia dostali dokonca aj buff na damage, ktorý dávajú. Spojte si preto tieto dve veci a dostanete recept na masaker v podaní menšej vzbury hráčov na internete. Už pri sólo hraní hráčov čakalo ťažké utrpenie, ale v momente, kedy si nájdete ďalších 3 kamošov, je to oveľa horšie, než predtým. Totiž, scaling pre 4 hráčov bol vždy ťažší ako pri solo hraní, takže sa to vymklo zpod kontroly a end-game je skoro nehrateľný.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York

Mám z toho zmiešané pocity. Som rád, že je to náročné a vystihuje to názvy obtiažností, ale miestami sa mi to zdá až priveľmi prehnané. Celkom sa mi páči, keď sa s kamarátmi zamýšľam, či vôbec prejdeme Control Point alebo misiu na ťažkej úrovni a či dokážeme dostatočne taktizovať, aby sme neschytali guľky do hláv. Massive Entertainment sa k tomu zatiaľ nevyjadril, no internet je plný sťažností a tak je možné, že časom príde patch, ktorý to aspoň trochu zľahčí.

Grafika

Grafika je totožná so základnou hrou, ale svetlohra urobí naozaj veľa! Nájdete krásne oblasti nielen na povrchu New Yorku, ale aj pod ním! Najkrajší čas, kedy môžete vyjsť do ulíc rozvráteného New Yorku, je podvečer a najkrajšou oblasťou je nepochybne mólo s výhľadom na zrútený Brooklynský most.

Level dizajn je veľmi dobre spravený, celkom sa dá vycítiť dystopia a beznádej z celého mesta a miestami si vychutnať pokoj bez ruchu dopravy a ľudí. Niečo ako Bratislava po vyhlásení opatrení v boji proti koronavírusu. Pre mňa osobne je mesto veľmi dobre vybalancované a napätie je cítiť na každom rohu počas misií. Som veľmi spokojný s tým, ako mapu navrhli.

End-game trikrát inak

Vráťme sa ešte k End-game aktivitám. Okrem vyššie spomenutých možností nastavenia obtiažnosti pribudli tri kľúčové prvky, ktoré obohacujú end-game za hranice pôvodnej hry, ktorá už tak venovala veľmi veľa pozornosti tejto časti hry.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York

Veľkými zmenami si prešiel systém SHD Levels. Aby nahrabané XP nevyšli nazmar, viete si vylevelovať SHD. Ide o čisté staty rozdelené do piatich kategórií. Každá má 4 minikategórie s 50 bodmi, takže sa dostávame na asi… 1000 levelov? Jednoducho, pre fanúšikov grindovania, ktorí už nevedia, čo s bodmi, je tu pre nich dostupná táto takmer nekonečná aktivita.

Keďže Keener nebol jediný, kto zradil divíziu, pribúda aktivita Manhunt – lov ľudí, respektíve dezertovaných agentov. A ten sa netýka iba New Yorku, ale aj mesta zo základnej hry, Washingtonu D.C. V tejto aktivite sa nezaobídete bez plnenia misií, kontrolných bodov a Bounties. Vlastne sú to end-game live eventy a postupne sa odomykajú noví agenti, s menami inšpirovanými planétami. Žeby odkaz na Destiny? 😉

Napokon je tu Season Pass. Keď už vlastníte Warlords of New York, viete si zaobstarať Year 1 Pass zadarmo. Budete dostávať odmeny ako napríklad Striker Gear Set, ktorý sa vrátil z pôvodnej hry a je celkom dobrý. Taktiež dostanete nové skiny, apparel bedničky, zbrane a ďalšie itemy. Taktiež nás čakajú Seasons, o ktorých veľa nevieme, ale celkovo sa teším na to, čo prinesú. Prídu už v blízkej dobe a znejú celkom zaujímavo, ja sa chystám hlavne na nový loot.

Resumé

Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New York je solídne DLC, ktoré stojí za to a zaslúžilo si samostatnú recenziu. Viac-menej každý dostal niečo, čo sa mu páči. Príbeh bol solídny, gear mierne nerfnutý, ale nie je to nič hrozné. Ťažké utrpenie dostali staré exotiky, ktoré až na drobné výnimky nie sú tak dobré ako predtým. Je to tu natrieskané end-game obsahom, kde sa nájde nejeden hráč a vyzerá to, že nás toho čaká ešte viac v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch. Škoda niektorých úprav v gameplayi, ale snáď sa Massive čím skôr ozve s plánmi na opravu/úpravu.

The Division 2 – Warlords of New York

Celkový verdikt

7.3/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Martin Botlo

Hardbass and Kvas

Môže sa Vám ešte páčiť...

3 komentáre

  1. Dominik píše:

    JuSt OpTiMiZe YoUr BuIld PePeLaUgH

  1. 18. júna 2020

    […] ODPORÚČAME: RECENZIA The Division 2: Warlords of New York […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *