Microsoft práve kompletne predstavil Xbox Series X a ukázal jeho vnútro!

Xbox Series X

Microsoft pred malou chvíľou na svojom blogu oficiálne oznámil posledné detaily o svojej chystanej konzole Xbox Series X. V sérii článkov, ktoré si už o chvíľu budete môcť prečítať aj u nás, sa dozviete všetko potrebné a získate pohľad aj dovnútra konzoly.

Spoločnosť ukázala, že všetko v konzole bude uložené vertikálne. Tvoria ju dve základné dosky a obrovský centrálny chladič, ktorý sa trochu podobá na ten z „odpadkového“ Macu Pro z roku 2012/2013. Na oficiálnom webe dnes máme k dispozícii oficiálne parametre nového Xboxu:

Xbox Series X zvnútra

Xbox Series X: Hardvér

  • Procesor: 8-jadrový AMD Zen 2 procesor s frekvenciou 3.8 GHz (3,66GHz so SMT), 7nm proces
  • Grafický čip: Customizovaný 52-jadrový RDNA 2 čip s taktom 1,825 GHz a výkonom 12 teraflopov.
  • RAM: 16GB GDDR6 RAM; 320mb bus
  • Prenosová rýchlosť: 10GB pri 560GB/s, 6GB pri 336GB/s
  • Úložisko: 1TB NVMe SSD (2.4GB/s raw rýchlosť, 4.8GB/s pri kompresii, využíva dedikovaný hardvér na dekompresiu)
  • Rozšírenie úložiska: 1TB Expansion Card
  • Externá pamäť: USB 3.2
  • Mechanika: 4K UHD Blu-Ray
  • Cieľová kvalita: 4K 60fps, maximum 120fps
  • Veľkosť SoC: 360,45 nm2

Microsoft ďalej ukázal, ako vyzerajú rozdiely v hrách, napríklad v hre Minecraft. Tá bude ešte v priebehu tohto roka podporovať ray-tracing na PC aj Xbox Series X. Ďalšou hrou, ktorá bude podporovať vylepšenia pre Xbox Series X, je Gears 5. Screenshoty z oboch hier môžete vidieť na snímkoch nižšie.

Microsoft sľubuje, že Gears 5 bude podporovať ultra nastavenia z PC verzie a 50% viac particle efektov oproti Ultra PC verzii. Úvodná cutscéna taktiež beží v 4K 60fps miesto 30fps. Podľa vývojárov tiež hra dosahuje vyše 100 fps pri odomknutom framerate a vývojári hľadajú spôsob, ako rozbehnúť hru v 120fps v online multiplayeri. Novinkou je, že oproti Xbox One X verzii hra podporuje aj niektoré efekty, ktoré tu museli byť vypnuté: kontaktné tiene, vrhanie tieňov na seba samého (napr. pri tráve a rastlinách). Hra bude dostupná v deň vydania konzoly s titulom Xbox Series X Optimized. Hráči, ktorí vlastnia Gears 5 už teraz, získajú uprade vďaka Smart Delivery zadarmo.

Xbox Velocity Architecture

Microsoft zvýraznil, že pre Xbox Series X je dôležitá rýchlosť. Väčšina vylepšení sa pohybuje okolo rýchlosti nového SSD a pamätí. Aby to ale mohli užívatelia pocítiť, je treba patrične vylepšiť softvér. Výsledkom je Xbox Velocity Architecture, ktorá hlboko prepája hardvér a softvér tak, aby vývojári mohli okamžite pristupovať k 100GB herných dát a assetov. Takto by mohli vývojári kompletne eliminovať loadingy v hrách, napríklad v Assassin’s Creed Odyssey, kde vstup do niektorých lokácií vyžaduje loading.

Rozširujúce úložisko od Seagate

Microsoft pritom pripomenul ďalšie vychytávky, ktoré pomáhajú, aby rýchlosť bola viditeľná v každom aspekte. Nový ovládač má odozvu len 2 ms, označovanú ako Fast Input Scanning. Vďaka technológii DLI (Dynamic Latency Input) konzola okamžite prijíma signály a funguje nezávisle od frameratu. Napokon, vďaka HDMI 2.1 môžu hráči čakať vysoký framerate až do 120fps, synchronizáciu a predídenie tearingu vďaka variabilnému refresh ratu (VRR) a optimalizáciu obrazovky s technológiou Auto Low Latency Mode (ALLM).

Spätná kompatibilita

Microsoft pokračuje v spätnej kompatibilite. Microsoft tak okrem hier z Xbox One môžu očakávať aj kompatibilitu s hrami z Xboxu 360 a prvej Xbox konzoly, pričom ponuka zostáva totožná s hrami kompatibilnými s Xbox One a Xbox One X.

A čo môžu hráčo očakávať? Microsoft sľubuje, že aj hry z Xboxu 360 a pôvodnej Xbox konzoly môžu lepší framerate, rýchlejšie loadingy, vyššie rozlíšenia a kvalitu obrazu. Sľúbený je tiež cross-generation multiplayer aj pri Smart Delivery tituloch.

Gears na Xbox Series X

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

4 komentáre

  1. StriderCZ píše:

    Zatím MS působí dostatečně sebevědomě a doufám, že má pořádně nabito (protože nyní už jsou na řadě hry). Každopádně, když sleduji kroky MS v posledních několika letech, tak se nebojím a půjdu do konzole hned jak bude k dispozici.

  2. Kido píše:

    Nemá mit náhodou 25terraflopů? 12 vyhrazený výkon a 13 pro ray tracing?

    • Jaromír Miko píše:

      Nie tak celkom: 12 teraflopov je „čistý“ výkon grafiky, ostatných 13 teraflopov je určených len a iba na ray-tracing a tento výkon nie je využiteľný nijak inak. Keby Microsoft prezentoval konzolu, že má 25 teraflopov, nebolo by to veľmi pravdivé 🙂

  1. 29. júna 2020

    […] chystá vstúpiť do novej generácie konzol s dvomi zariadeniami. To prvé už poznáme, volá sa Xbox Series X a je najvýkonnejšou next-gen […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *