Rockstar pracoval na GTA Tokyo, malo vyjsť namiesto San Andreas

GTA Tokyo

Čudovali ste sa niekedy, prečo sa v GTA-čkach celkom často spomínali mestá ako Bogota alebo Tokyo? Ak áno, tak možno ste si vtedy jednoducho pomysleli, že Rockstar spomína tieto mestá len preto, aby to nevyzeralo, že GTA svet je úplne iný, než ten náš. Ale vedeli ste, že dôvod, prečo sa názvy týchto miest nachádzali v San Andreas a Vice City, je úplne iný? A súvisí priamo s históriou celej série!

Rockstar totiž podľa všetkého na začiatku tisícročia, teda len krátko po vydaní GTA London, zvažoval vydanie ďalších dvoch dielov zasadených do reálnych miest. Tie sa mali volať Grand Theft Auto: TokyoGrand Theft Auto: Bogota, avšak narozdiel od dielu v Londýne mohli byť tieto zasadené už do 3D prostredia, ktoré prišlo do série spolu s GTA 3.

Na dieloch sa podľa všetkého pracovalo niekedy v rokoch 2002-2003, teda medzi vydaním Vice City a San Andreas, ktoré vyšlo až v roku 2004. Rok pred vydaním San Andreas, najlegendárnejšieho dielu z celej série, si vydavateľ TakeTwo nechal zaregistrovať ochranné známky práve na dva spomínané názvy, ako aj na GTA Sin City (možno sa z neho vyvinul Manhunt?). Rockstar to spočiatku s týmito hrami (a zvlášť s Tokyom) myslel vážne a aj preto vyslal svoj tím do Japonskej metropoly, aby pochopil mesto, nafotil v ňom prvé textúry a v neposlednom rade aj aby získal inšpiráciu na príbeh, ktorý by sa s vysokou pravdepodobnosťou točil okolo Yakuzy. Lenže taká hra už existuje, ako exkluzivita pre PlayStation.

Rockstar nakoniec usúdil, že Tokyo nie je zrovna tá správna lokalita, kde by sa hra mohla odohrávať a preto sa rozhodol, že séria už navždy ostane v USA, s ktorou si spájame milované mestá ako Liberty City, Los Santos alebo Las Venturas. A možno je dobre, že Rockstar nakoniec začal pracovať na San Andreas. Veď dodnes patrí k najobľúbenejším (a možno je u niektorých ešte stále to najobľúbenejšie) GTA, ktoré kedy vyšlo. Plus Rockstaru vadilo, že sa v Japonsku jazdí v protismere. A že by to bol problém, o tom človeka presvedčí Sleeping Dogs.

*via TechRadar

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *