Hráči dnes používajú Kinect inak, než Microsoft pôvodne čakal

Xbox One Kinect

Keď som bol v sobotu na Y-Games na FIIT-ke a bola tam oblasť s Kinectom, tak som si odtiaľ okrem poriadnej svalovice odniesol aj pozitívne dojmy z hrania na Kinecte. Ale ako je to v skutočnosti? Používajú ho hráči či ani nie? Pretože okrem pohybových hier, ktorých nie je tak veľa, ho ostatné tituly používajú skôr na hlasové ovládanie. Microsoft teraz potvrdil, ako to je v skutočnosti s používaním Kinectu medzi užívateľmi.

V rozhovore pre Polygon potvrdil, že Kinect dnes používa veľmi veľká časť užívateľov, avšak nie na to, na čo bol pôvodne určený. Dnes ho totiž ľudia používajú prevažne na ovládanie užívateľského prostredia a prihlasovanie, ako na hranie hier. To však neznamená, že by hry pre Kinect boli nudné. Len ich nie je tak veľa a z vlastnej skúsenosti viem, že nie vždy sa chce ľuďom skákať pred obrazovkou. Spočiatku bol Kinect súčasťou každého balenia, vďaka čomu stála konzola 500€ pri zahájení predaja. Bola teda o 100€ drahšia ako PS4, čo je dôvod, prečo ju ľudia nahrávali vo veľkom. Navyše bol jeden čas povinný, ale to už po novom nie je treba a aj ja len v týchto dňoch premýšľam, že si senzor kúpim. Absencia senzoru v základnom balení však značne ovplyvnila vývoj nového rozhrania pre Xbox One, ktoré bude do konca tohto roku dostupné pre širokú verejnosť a momentálne ho môžu testovať užívatelia. „Keď sme začínali, čakali sme, že 100% užívateľov bude vlastniť a používať Kinect. Bolo to jednoduchšie z hľadiska dizajnu. Teraz už navrhujeme systém pre ľudí, ktorí ho majú a ktorí ho nemajú.“

V novom systéme dôjde k niekoľkým zmenám, vrátane obrovského redesignu užívateľského prostredia. A práve z toho dôvodu Microsoft odstráni pohybové ovládanie, pretože ho používalo len minimálne množstvo ľudí. Namiesto toho mali záujem o hlasové ovládanie a preto sa v novom prostredí objaví Cortana, ktorú budeme môcť ovládať pomocou Kinectu. Asistentku bude možné používať počas hrania hier a budete tak môcť zisťovať informácie, ktoré sú spojené s vašim Microsoft účtom alebo informácie z internetu.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *