Pozrite sa, ako vyzerá Quantum Break na Xbox One X
Pri vysokom výkone Xboxu One X počúvame celkom často, ako tá-ktorá hra pobeží v natívnom 4K a sem-tam aj pri 60fps. Lenže, jedna z najzaujímavejších exkluzivít tejto generácie je ťažký oriešok aj pre 6-teraflopovú grafickú kartu.
Samozrejme, reč je o Quantum Break. Ten totiž využíva ohromné množstvo grafických efektov a vývojárom akosi nezostal výkon na dosiahnutie 1080p, respektíve 900p rozlíšenia. Hra miesto toho využíva zložitejšiu techniku upscalingu zo 720p. Vývojári sa rozhodli použiť techniku dočasnej rekonštrukcie, ktorá funguje na princípe vyrenderovania 1080p obrazu zo štyroch 720p framov. Aby bol obraz krajší, využíva sa aj 4x MSAA antialiasing, vďaka čomu vyzerá obraz celkom uhladene aj napriek nízkemu rozlíšeniu.
A ako teda funguje Quantum Break na Xbox One X? Zdá sa, že dočasná rekonštrukcia sa vracia. Tentoraz pri 4K režime, kde je hra renderovaná pri 2560×1440 rozlíšení. Oproti natívnemu 4K alebo checkerboardingu je obraz trochu rozmazaný, čo sa ale DF páčilo. Hra vďaka tomu vyzerá skôr ako film, čo sa im v kombinácii s filmovými prestrihovými scénami páčilo viac. Čiže, na plátne v kine by mohla minuloročná exkluzivita od Remedy vyzerať pekne. K dispozícii je aj 1080p režim, kde hra beží normálne vo Full HD. Súčasnú verziu však ešte trápia problémy s framerate, pohybuje sa medzi 25-30fps a to prináša občasný tearing.