Zrušený KOTOR 2 od BioWare mal ukázať temného Yodu
Star Wars: Knights of the Old Republic 2 od štúdia Obsidian si určite pamätáte. Vedeli ste však, že na hre chcelo pracovať BioWare? A že dôležitú rolu mal mať Yoda, ktorý zradil.
V Star Wars univerze nenájdete nikoho, kto by neveril majstrovi Yodovi. Lenže čo ak by práve toto jeho privilégium, táto jeho dôvera, bola jeho zbraňou? Čo ak by Yoda zradil a zneužil by hráča na to, aby robil špinavú robotu pod vlajkou dobra? Áno, aj taký nápad existoval. Má to však jeden háčik. Nejednalo sa o ikonického zeleného škriatka, ktorého slovosled aktívne využíva nemenovaný slovenský politik.
Vrchný dizajnér hier Baldur’s Gate, Neverwinter Nights a Dragon Age: Origins, James Ohlen, spomína na dvojstránku, kde sa štúdio snažilo vymyslieť zaujímavý plot twist. V nikdy nevydanom KOTOR 2 mala hráča trénovať postava podobná Yodovi. V prvej časti hry sa hráči venovali učeniu sa za rytiera Jedi. Potom však mali hráči začať zisťovať, že Yoda nie je až taký dobrý a trénoval vás preto, aby s vašou pomocou ovládol galaxiu! Hráči sa teda trénovali za Temného pána a hlavná postava hry mala byť zrazu jej hlavným záporákom.
Tento koncept však nikdy nevznikol – zrušili ho samotní šéfovia BioWaru, Ray Muzyka a Greg Zeschuk. Postupom času však Ohlen konštatuje, že to bolo veľmi rozumné rozhodnutie: „Aby bola spoločnosť úspešná a riadila si svoj osud sama, musí mať vlastné značky a Dungeons & Dragons ani Star Wars nám nepatrila. Rozhodli sme sa preto na miesto ďalšej Star Wars hry robiť Mass Effect.“
Po tomto rozhodnutí všetci okrem Ohlena prešli na vývoj Mass Effectu. On chcel hľadať niečo iné a začal sa pohrávať so sériou Dragon Age. Chcel totiž vyvinúť niečo, čo by malo podobného ducha ako Baldur’s Gate a práve na základe toho prišla obľúbená značka, ktorá sa možno už o dva roky dočká pokračovania v podobe Dragon Age 4. Zaujímavé je dokonca, že ešte v roku 2000 sa objavil návrh na vývoj hry A Game of Thrones. K tomu ale nikdy nedošlo. Star Wars dostalo prednosť, pretože malo omnoho väčšiu popularitu.
LucasArts si všako prvú hru predstavoval úplne inak. Nemala to byť 3D hra, ale skôr obdoba Baldur’s Gate. Až neskôr prišlo k titulom, ktoré vyzerali úplne inak. Zaujímavé je tiež, v súvislosti s prvým dielom KOTOR, že nie je celkom jasné, či patrí do oficiálneho kánonu. Jednoznačnú odpoveď nemali ani LucasArts. Do oficiálnej verzie príbehu Star Wars sa možno zaradila časom.
Filmy The Force Awakens a Rogue One totiž obsahujú veci, ktoré priniesli hry Knights of the Old Republic. Prvou vecou je Kylo Renov hrozivý svetelný meč vyrobený v systéme Malachor, o ktorom sa hovorilo len v KOTOR2 v súvislosti s Revanom. Druhou vecou je kladivová loď, ktorá narazila do Imperial Cruiseru v Rogue One, čím ho donútila zraziť sa s iným Imperial Cruiserom. Kladivová loď sa prvýkrát objavila v Star Wars: The Old Republic.
Bonus: O mene postavy Revan sa špekulovalo vo veľkom. Môže to, kvôli jeho temnému vzhľadu, symbolizovať vranu – Raven? Alebo vychádza z nejakého iného mena? Špekulácií bolo mnoho, ale James Ohlen odhalil pravdu: Meno vyšlo len z jeho vlastnej Star Wars kampane, ktorú robil ako tínedžer. Bolo tam meno Revanac, a pretože sa mu už časom nepáčilo, jednoducho zmazal posledné tri písmená.
via Eurogamer