EA pokladá Early Access a soft-launche za budúcnosť
Viaceré hry, ktoré vyšli v posledných rokoch, čelili kritike pre nedostatok obsahu pri launchi. Z first-party dielne Microsoftu to bolo napríklad Sea of Thieves, ktoré sa dočkalo v uplynulých týždňoch viacerých opravných recenzií.
V prípade EA však kritike pre nedostatok obsahu pri vydaní čelili viaceré veľké releasy vrátane Battlefield V a Anthem. EA sa však hodlá z kritiky poučiť po svojom. Andrew Wilson, šéf Electronic Arts, pri oznámení finančných výsledkov prehlásil, že problém spočíva najmä v tom, ako západní hráči vnímajú vydávanie hier.
Viac ho totiž láka model soft launchov a skorých prístupov (Early Access), ktorý je obľúbený v Ázii a pri mobilných hrách. Uvádza, že v Ázii je pre hry typické, že pred vydaním majú štyri alebo päť rôznych komunitných testov, čím dokážu vývojári skôr vychytať muchy pred oficiálnym vydaním hry. Naopak, na západe je zvykom, že hráči dostanú do rúk hotový produkt po dlhom vývoji, neskôr hru vyladia patche a rozšíria platené DLC a takto to ide, až kým vyjde ďalšia hra. Tento model však pri veľkosti hier ako Battlefield V či Anthem podľa Wilsona nie je udržateľný.
Šéf EA v tom má teda jasno: „Do budúcna by ste teda od nás mali očakávať viac skorých prístupov a soft launchov – nie je to len o zmene vývojového procesu, ani o zmene QA, no oba aspekty to dramaticky zmení a vyplývajú z toho aj vnútroorganizačné zmeny, ku ktorým dochádza už teraz. Zmení sa však aj spôsob, akým vydávame hry, ako vypúšťame obsah a môžete očakávať, že začneme viac testovať veci ako soft launche – teda to, čo dnes vidíte najmä na mobilnom trhu a zároveň to ovplyvní spôsob, akým komunikujeme s hráčmi. Celý náš marketingový tím upúšťa od prezentačného režimu a prechádza do režimu konverzácie a mení spôsob, akým budeme spolupracovať s hráčmi.“
Inak povedané, Vivat polotovary!
via WCCFTech