1200 hodín. Toľko trvalo hráčovi Destiny 2, aby získal všetky tituly
Mnohé online hry dnes okrem klasického príbehu ponúkajú možnosť odomykať záležitosti skôr reputačného charakteru. Napríklad v Sea of Thieves môžete plnením úloh odomykať Commendations, v Destiny 2 zas aktívnym hraním dokončujete Lore knihy a získavate Tituly. A práve jednému oddanému hráčovi s prezývkou Dawncraftian sa po 1 200 hodinách podarilo odomknúť absolútne všetky tituly.
Titles, teda tituly, predstavujú v Destiny 2 špeciálnu formu úspechov, ktoré si pripíšete na konto svojej postavy plnením rôznych úloh, podobne ako napríklad v hore spomenutom Sea of Thieves. Platí, že zatiaľ čo niektoré tituly sú naozaj ľahké na odomknutie, iné môžu byť ťažké a extrémne zdĺhavé a odomknutiu predchádza ťažký grind. Úlohy zahŕňajú napríklad navštívenie každej špeciálnej lokality v hre či porazenie jednotlivých bossov pod určitými podmienkami. Odmenou pre týchto hráčov je, že sa im k názvu nicku napíšu rôzne prívlastky, ktoré dávajú najavo, že tento hráč je naozaj MVP.
„Pôvodne som sa k hre dostal v novembri 2014, keď som si stiahol demo na svoj PlayStation 3,“ spomína na začiatky hráč Dawncraftian. „Hraním Destiny 1 som trávil veľmi veľa času a miloval som ho, ale nikdy som nemal možnosť dosiahnuť tam toľko, koľko sa mi podarilo v druhej hre kvôli škole a nemožnosti nájsť partiu hráčov, s ktorými by som pravidelne hral.“ Dawncraftian po minuloročnom vydaní datadisku Forsaken prešiel na PC, kde sa mu hralo ešte lepšie a našiel klan, ktorý mu kryl chrbát pri ťažších, multiplayerových výzvach.
Navyše, kým jeho kamaráti navštevovali univerzitu, Dawncraftian dal prednosť práci na trvalý úväzok a voľný čas trávil hraním Destiny 2 a plnením úloh v ňom. Predchádzalo tomu však ťažké životné obdobie: „Niekedy v auguste/srpnu minulého roka som si prechádzal ťažkou časťou života. Predtým som pracoval vo veľmi nepriateľskom prostredí, nedostával som dostatok hodín, a mal som niekoľko ďalších oosbných problémov, ktoré vyústili do extrémov, že som bol v depresiách a mal som problém fungovať normálne. Napokon som sa s tým vysporiadal tak, že som začal zabíjať čas v Destiny, ale hranie bez jasného cieľa bolo pre mňa naozaj ťažké a tak som začal pracovať na odomknutí niekoľkých titulov. Zopár z nich som už predtým získal, ale nemal som v pláne ich odomknúť všetky. Po tom, čím som si v živote prešiel, mi ale chýbalo len niekoľko a tak som si pomyslel, že si dám záležať a dokončím kolekciu.“
Dawncraftian dodáva, že plnenie výzev v Destiny 2 nefunguje tak, že ich odomknete prirodzeným hraním. Pozná hráčov, ktorí investovali do hry stovky hodín, a nemajú ani jeden achievement. Dawncraftian ich za posledný rok odomkol všetky a odhaduje, že to trvalo asi 1 200 hodín. Celkovo však v hre strávil 1 672 hodín hrania. „Najviac som si užíval titul Chronicles. Získate ho tak, že cestujete po lokalitách a v rôznych z nich získavate kúsky loru. Naozaj sa mi páčilo, že som si čítal sprievodcu, pustil hudbu a zbieral collectible,“ spomína hráč na svoju najobľúbenejšiu úlohu. Za zmienku dokonca stojí, že zopár hráčov už chcelo vzdať odomknutie titulu. Háčikom je, že niektoré kúsky loru sa náhodne dropujú.
Kniha Man They Call Cayde má 14 strán, ktoré máte šancu získať vždy len z truhlice, ako loot. Praktickým pomocníkom je ale misia The Ace in the Hole, dostupná v playliste Daily Heroic Story, v ktorej sa snažíte predovšetkým otvárať truhlice. A to nás privádza zároveň k najmenej obľúbenému titulu, ktorým si musel Dawncraftian prejsť:
„Najťažší a najmenej užitý titul pre mňa bol Reckoner. Vyžaduje, aby ste veľmi veľa hrali Gambit Prime, kompetitívnejšiu verziu režimu Gambit, ako aj neuveriteľne nezabudnuteľnú co-op aktivitu The Reckoning.“ Jedna časť vyžaduje, aby ste dokončili Tier III Reckoning zabitím každého jedného bossa bez toho, aby ste zomreli. Iná úloha je zabiť 50 cieľov s vysokou hodnotou v Gambit Prime. „Toto by nebolo zlé, lenže v každej hre sa spawne len JEDEN takýto cieľ. Je to ešte horšie, keď vám takýto cieľ vyfúkne tímový parťák bez vás, a tak si musíte zahrať ďalšiu hru. Naozaj rýchlo ma to začalo frustrovať.“
Dawncraftian sa do septembra/září tohto roku stal akousi mašinou na získavanie titulov. V priemere hral 5 hodín denne a jeho tajomstvom k úspechu je, že grind porazil systematickým, postupný prechádzaním všetkého, čo hra ponúka. „Nikdy by som nebol dosiahol všetky tituly, keby som si dal vždy za cieľ dokončenie 1-2 titulov. Cestu za odomknutím všetkých titulov som si cenil o to viac, keď som priebežne získaval tituly, než keby som len po dlhom čase odomkol posledný. Taktiež, kvôli tomu, v akej som bol situácii, som mal pre hru veľké nadšenie a nechcel som skončiť.“
Svoj posledný titul Enlightened odomkol Dawncraftian len nedávno, 26. novembra/listopadu. Táto úloha vyžadovala okrem iného dokončiť všetky raidy v Garden of Salvation. „Toto sa dalo dokončiť len po resete, ktorý prebehol 26. novembra, ktorý pridal do súčasnej sezóny štvrtý a neznesiteľný raid challenge: Zero to One Hundred. Táto výzva vyžaduje tímy, aby sa rozdelili a dokončili úlohy rýchlo a efektívne.“
„Odomknutie posledného titulu bolo skvelé. Ale získanie ťažších tromfov, ktoré si vyžadovali veľa práce alebo získanie vzácneho lootu, bolo lepšie, pretože to robilo tie tituly výnimočnými. Cítil som sa, akoby som práve odomkol titul Rivensbane po dokončení Petras Run Last Wish. Cítil som sa, akoby som odomkol Shadow titul po bezchybnom dokončení Crown of Sorrow a Prestige Menagerie. Definujúce momenty celého zážitku pre mňa boli tie, že som zdolal prekážky, s ktorými má väčšina hráčov ťažkosti,“ zhrnul svoju kariéru v Destiny hráč Dawncraftian.
via Kotaku