Batman od Telltale vás presvedčí, že aj komiks môže mať hroznú optimalizáciu
Najnovším projektom od známeho štúdia Telltale je Batman: The Telltale Series a obľúbená hra to rozhodne nie je. Telltale totiž opäť vsadilo na zaužívané technológie a teda použilo engine zo všetkých minulých hier. Na tom by nebolo nič zlé, nebyť toho, že sa tvorcovia čoraz viac orientujú na jeho preportovanie na smartfóny. Lenže akosi zabúdajú na optimalizáciu hry pre dôležitejšie herné platformy, na PC a na konzoly. Či je to PC, Xbox One alebo PS4, hráči sa jednoducho sťažujú na hrozný port nádejnej hry a potichu sa modlia, aby už Telltale robilo niečo. Ideálne aby ten svoj terajší engine zabilo a nahradilo novším.
Ako sa vlastne starý engine podpísal pod hru na konzolách? Hoci je to komiksová hra, engine už nedokáže spracovať veci bez kompromisov. Aj preto museli autori domrvenej optimalizácie, aby dosiahli stabilných 30 fps, znížiť rozlíšenie hry. A to až tak, že pokorili rekord „Najnižšieho rozlíšenia v current-gen hre“. Rozlíšenie na Xbox One? 1280×614 pixelov. Rozlíšenie na PS4? 1600×766 bodov s častejšími framedropmi. Hra na oboch platformách z času na čas klesá pod 20fps.