Phil Spencer: Project Scorpio je tu kvôli hráčom, nie kvôli konkurencii
Rok 2016 sa nám blíži ku koncu a za ním nás čaká rok škorpióna. Netuším, či aj podľa čínskeho kalendára, ale minimálne podľa toho Xboxového určite. V budúcom roku môžeme očakávať formálne predstavenie a vydanie projektu Scorpio.
Nateraz dostávame od Microsoftu len občasné a nie veľmi jasné info. Čo už ale vieme je, že jediné exkluzivity, ktoré budú vydané pre Scorpio, sú hry s podporou VR. Je to kvôli hardvérovým požiadavkom, na ktoré jednoducho klasický Xbox One alebo One S nestačia a treba spraviť poriadny zásah do výkonu konzoly. Takisto vieme, že konzola by mala mať grafiku s 6 TFLOPs výkonu, 12GB RAM a výkonnejší 8-jadrový procesor. Celkovo by sa mal výkon priblížiť počítaču a hry by tu mali vyzerať ešte krajšie než na klasickom modeli. Predstavenie konzoly by sa malo udiať na E3 2017, kedy by malo dôjsť k plnohodnotnému odhaleniu konzoly. Aspoň to naznačil Phil Spencer na Twitteri, pričom dodáva, že Scorpio vyvíjajú pre hráčov a nie kvôli konkurencii.
O projekte sa teraz vyjadril šéf Xbox tímu Phil Spencer. Tvrdí, že Project Scorpio má predstavovať dokonalý balanc vo všetkých aspektoch. Jednak vyvážený výber grafického čipu (6Tflops) a operačnej pamäte (320GB/s), čo umožní mať výkonnú GPU s prístupom k rýchlej RAM-ke. Takže môžeme opäť čakať zdieľanie pamäte, ktorá by teraz mala využívať DDR4 technológiu. Zároveň je cieľom udržať konzolovú cenu, čo môže znamenať, že cena by sa mala pohybovať na úrovni okolo 400-500€. Podľa všetkého by mohla byť vyššia, na druhú stranu ňou chce Microsoft demonštrovať množstvo výkonu, ktorý v sebe ukrýva.
via COGConnected.com