RECENZIA Mafia III Definitive Edition

Mafia III Definitive Edition

Ako iste viete, Mafia III v dobe svojho vydania bol priemerný až podpriemerný titul, ktorý takmer nikoho neoslnil. Táto hra skrátka nemá dušu a málokomu poskytne dáku hernú slasť, po ktorej tak túži.

Definitívna edícia Mafie III vám poskytne okrem základnej hry aj všetky DLC plus vylepšené textúry. Po niekoľkodňových problémoch vám už Xbox One X spustí hru v rozlíšením 1720p, zatiaľ čo konzola od Sony iba v 1440p. Samozrejme hru trápia, rovnako ako aj jej definitívnu edíciu, prepady frameratu, neskoré načítavanie budov a terénu. Tiene sú tu oveľa ostrejšie a viac prepracované ako v pôvodnej verzii.

Justice might be blind, but it shouldn’t be. stupid, too.

Mafia III

V porovnaní so svojimi predchodcami má Mafia III hlavnú výhodu v grafickom stvárnení. Nedávne vydanie Mafia II: Definitive Edition bolo definitívne vyladené vizuálne ako sa len dalo, ale medzi Mafiou II a Mafiou III stále cítiť generačný rozdiel. Mafia III: Definitívna edícia vyzerá skvele, postavové modely a prostredia vyzerajú oveľa realistickejšie. Výkon na konzole Xbox One X bol väčšinou dosť solídny, no s určitým spomalením tu a tam, keď sa na obrazovke deje príliš veľa vecí naraz. Našťastie, pohyb postavy vo všeobecnosti bol oveľa prirodzenejší ako v predošlých hrách.

Hangar 13 aj napriek snahe a nedostatku skúseností nevyužili potenciál 60. a 70. rokov a urobil z toho tak-nejak malomocnú hru. Nehovoriac, že náš hlavný protagonista na mňa pôsobí ako neforemná gumová anča. Chýba mu šarm a charakter, aký mali protagonisti v predchádzajúcich dieloch.

Mafia III

Jediné, čo je naozaj solídne, je perfektný soundtrack pozostávajúci z úžasných songov 60. a 70. rokov. Je radosť tieto pesničky počúvať. Ďalšou zaujímavosťou je, že 2K si nedalo tú námahu v Store ani premenovať Mafiu III na Mafia III: Definitive Edition. Až keď hru spustíte, tak sa dozviete, že máte správnu verziu hry. Tá je vlastne bezplatným updatom pre hru vydanú ešte v roku 2016. Potešením je, že názov hry sa vďaka Cenege zobrazuje v českom názve aj v systémovom menu My games & apps, kde vystupuje ako Mafia III: Definitivní edice.

I don’t give two fucks about Burke’s little pet n***let.

Mafia III

Ak ste zabudli na príbeh, tak dovoľte, aby som Vám ho zrekapituloval. Tretí diel gangsterky Mafia sa presúva na americký juh, kde v koži nového hrdinu Lincolna budeme bojovať proti mafiánskej rodine, ktorá pozabíjala našich najbližších. Píše sa rok 1968. Lincoln Clay, vojnový veterán z Vietnamu sa vracia domov do New Bordeaux a je odhodlaný utiecť pred svojou zločineckou minulosťou. Keď je ale jeho náhradná rodina – černošská mafia zradená a povraždená jednou z talianskych rodín, úlohou Lincolna je vybudovať novú rodinu a s nepriateľmi sa navždy vysporiadať…

Nasadnite do jedného z dobových áut a prejdite sa po uliciach otvoreného sveta, z ktorého priamo dýcha americký juh. Mesto New Bordeaux bolo vymodelované podľa New Orleans, takže multikultúrnou, černošskou kultúrou ovplyvnené predmestia sú zaručené. A samozrejme, keďže je to juh, nechýba ani dávka rasizmu, aj v tomto prípade do značnej miery stelesnená políciou. Mafia je konečne späť, plná akcie, napätia a hlavne pomsty.

Family isn’t who you’re born with, it’s who you die for.

Aj keď to nie také katastrofálne, ako v prípade remasteru Mafie II, Mafia III: Definitívna edícia neprináša nič iné ako predtým vydané DLC spolu s veľmi podivným odstránením podpory Xbox One X, ktorá bola dodatočne pridaná späť. K tomu nejaké menšie vizuálne novinky pre výkonnú konzolu.

Príbeh Lincolna Claya je stále fádny a nudný a ak sa vám ho podarilo prežiť prvýkrát, nie je dôvod vrátiť sa do New Bordeaux s týmto najnovším vydaním hry. Žiaľ, český dabing chýba aj tentoraz.

Mafia III: Definitive Edition

5.3/10