Need for Speed je o tuningu, nočnej atmosfére a o…driftovaní?
EA dnes odhalila nové Need for Speed a súčasne s ním tiež Eurogamer zverejnil svoj prvý rozhovor o hre. Ten nám odhalil mnoho zaujímavostí o hre a tiež sme získali možnosť pozrieť si prvé screenshoty z hry. Tie nám potvrdzujú trojicu áut, Ford Mustang GT, Porsche 911 a Nissan 180SX, čo je viacmenej potvrdenie, že hra bude zameraná na európske, americké a aj japonské autá. Hra sa volá čisto Need for Speed, keďže Ghost Games sa rozhodli pre kompletný reboot série postavený na najväčších prianiach hráčov. A tak sa netreba diviť, že hra je v noci, má atmosféru legendárnych Undergroundov, tuning, príbeh, otvorený svet a políciu. Need for Speed sa navyše už neodohráva vo fiktívnej lokalite ako doteraz, ale budeme závodiť po Kalifornii, čo potvrdzuje ŠPZ na Nissane.
Na hre sa pracuje celkom dlhý čas, čo vôbec nevadí, vzhľadom k tomu že posledné NFS sa dostalo do predaja pred 2 rokmi. EA chcela, nech Ghost Games spraví to najlepšie možné NFS, aké by odpovedalo dnešnej dobe, a tým, že dalo vývojárom dlhší čas, tí to patrične využili. Zamerali sa pritom len na vývoj hry pre Xbox One, PS4 a PC. Staré konzoly teda hru nedostanú. Hráči na One a ďalších platformách sa môžu potom tešiť na premyslený príbeh, ktorý bude hrať dôležitú súčasť celej atmosféry.
Veľkou zmenou mal prejsť aj vozový park. Ten má totiž poskytnúť autentický pohľad na realitu v Kalifornii a tak sa netreba diviť, že na nás hneď v prvej sekunde nezareval motor Veyronu. Super-rýchle autá boli záležitosťou predošlých dielov, Need for Speed má byť viac undergroundovitý. K tomu patria aj možnosti tuningu, ktoré majú byť naozaj hlboké a tuningovanie by tak mohlo po rokoch konečne tvoriť polovicu hry. Ukážkou toho, čo znamenajú hlboké možnosti tuningu, môžete vidieť na čerstvo pridaných LED-kách na maske Mustangu.
Súčasťou hry bude aj funkcia AllDrive, čo znamená, že hra bude prebiehať v reálnom čase a jediné miesto, kde vás nemôžu policajti zatknúť, bude garáž. Menu „Pauza“ tak prestane existovať a bude slúžiť skôr ako rozhranie, v ktorom vidíte mapu, dostupné závody, hráčov a tak podobne. AllDrive má byť ale značne vylepšený oproti NFS Rivals. Tam vás tiež určite hnevalo, ako fungoval systém odmeňovania a že keď ste získavali svoje Speed Points, tak ste ich behom 5 minút stratili pretože vás zatkli. Nie je jasné, či toto bude platiť aj v novom NFS. Dúfame však že nie, keďže EA si pozývala fanúšikov do testovacieho štúdia, kde mali možnosť zahrať si rané prototypy a hodnotiť svoje dojmy. Rivals tiež zvýhodňovalo postavenie policajtov v hre a netreba sa čudovať, že viacerí sa rozhodli hrať práve za nich. To ale v novej hre nehrozí, budeme tu hrať len za závodníkov.
V rozhovore sme sa tiež dozvedeli niečo o type závodov. Okrem toho, že by sa mali vrátiť výzvy AllDrive, ktoré budeme plniť počas voľnej jazdy, tu budú aj rôzne typy závodov. Je jasné, že tu nájdeme sprint závody z bodu A do bodu B, možno sa vrátia okruhy, ale rozhodne nás zaujalo, že po uliciach LA by sme si mohli aj zadriftovať.