State of Decay 2 bude väčší vo všetkých smeroch
Zombie hry tu boli, sú a budú. Niektoré sú však lojálne voči platforme, na ktorej debutovali a neprechádzajú ku konkurencii. Jednou takou je aj State of Decay 2.
Predstavenie druhého dielu príjemne zaskočilo fanúšikov. Predstavená bola už na E3, no od jej oznámenia boli vývojári úplne ticho. Skoro akoby ich napadli zombie. Teraz však už vieme, že Undead Labs žiadna apokalypsa nepostihla, pretože teraz sa viacerí členovia štúdia rozhovorili o novinkách, ktoré State of Decay 2 budúci rok prinesie.
Pre IGN zverejnili niekoľko nových artworkov a tiež odpovedali na otázky o veľkoleposti druhej hry. Platí to ako o možnostiach, tak aj o veľkosti mapy. „Viem, že fanúšikovia hladovejú po detailoch o veľkosti a počte máp, o regiónoch, kilometroch hracej plochy atď. Ale ešte nie sme pripravení odhaliť tieto detaily. Nateraz však môžem povedať, že hracia plocha je podstatne väčšia než v prvom State of Decay,“ povedal CEO Jeff Strain. „Milióny hráčov nám dali najavo, čo chcú v State of Decay 2. Väčší a ešte lepší SoD, ktorý môžu hrať so svojimi priateľmi. To všetko chceme priniesť,“ dopĺňa.
Práve multiplayer je najväčšou novinkou v druhom dieli a to môže hre výrazne prospieť. Nečakajte však kompetitívny multiplayer. Celý koncept online v State of Decay 2 stavia na spolupráci a na dynamike rozhodovania. Netreba teda rátať s obyčajným PvP multiplayerom. „Srdcom State of Decay sú dôsledky a chceme zaručiť, že ostatní hráči budú viac než len skvelý prídavok do gameplayu. Musia sa stať súčasťou príbehu o agentúre, ktorú máte vo svojom svete.“ Byť „zlý“ však môžete byť. Stačí robiť veci, ktoré by ste počas zombie apokalypsy nemali robiť a môžete ľahko dostať celú partiu do problémov.
„Jednoduchým príkladom je, keď niekto bude robiť veľa hluku a zombie na to zareagujú. Môžete sa dostať do situácie, kedy niekoho z vašich ľudí zabijú, pretože váš hosť spravil zlé rozhodnutie. Platí to však pre obe strany: Môžete vytvoriť situáciu, kedy jedna z postáv vašich priateľov zomrie, permanentne.“ V prípade NPC však bude situácia trochu inakšia, tam môžete dostať dôvod niekomu uškodiť či ich zabiť. Platí však, že keď môžete škodiť vy, môžu škodiť aj oni. V súvislosti s multiplayerom sa tiež spomína, že hráči nebudú povinní hrať spolu, ale môžu sa v rámci taktiky rozdeliť do skupín. No a nakoniec sa spomínajú výhody Unreal Engine 4 a o možnosti pridávať nový, rôzny obsah do hry pred aj po vydaní. Tiež chvália farebnú paletu, ktorú im Unreal 4 umožní vytvoriť. Tvorcovia ju pomenovali „Faded Americana“.
via IGN