Prečo je Watch_Dogs 2 jedna z mojich najobľúbenejších hier na Xbox One
Najlepšia hra je taká, na ktorú spomínate v dobrom a nemáte problém si ju zahrať znovu. Poznáme veľa takých. Niekoho takto baví GTA, niekoho pre zmenu Need for Speed: Underground 2. U mňa sa touto hrou stalo Watch_Dogs 2.
Mnoho hráčov túto hru podceňovalo a ako hlavný problém videli, že to vyvíja Ubisoft. Ale to pre mňa nie sú relevantné ratingy, to je čistý bias. Bohužiaľ aj celkom odôvodnený tým, že veľa hier, ktoré Ubisoft v uplynulých rokoch vydal, pôsobili nedokončene. Aj prvý Watch_Dogs bol takou hrou. Vlastne môžem povedať, že to bola dosť nudná a zabugovaná záležitosť a že som ju ani neprešiel do konca, hoci som sa snažil jej dať šancu. Nakoniec to dopadlo tak, že Watch_Dogs bola jedna z prvých hier v mojom živote, ktorú som predal do bazáru.
Ubisoft má však to šťastie, že mu mnoho hier vyjde na druhý pokus a že druhé pokračovanie je zväčša to, čím chcela byť prvá hra. Inak to nie je ani v prípade Watch_Dogs 2, ktoré som recenzoval ešte v čase vydania a hra ma už vtedy ohúrila natoľko, že som jej dal 9,3 z 10 a (podľa niekoho odvážne) ju nazval kandidátom na hru roka. Ani po dvoch mesiacoch sa toho veľa nezmenilo a hoci som základný príbeh prešiel, ešte stále sa k hre vraciam. Neskončila teda na poličke alebo navždy zabudnutá v Ready to Install.
Watch_Dogs 2 ma ešte aj teraz, po dvoch mesiacoch, stále prekvapuje tým extrémnym množstvom detailov. Vývojári sa museli zjavne inšpirovať GTA San Andreas, pretože od jeho čias som nevidel detailnejšiu hru! A to do zoznamu rátam aj GTA V, ktoré patrí stále k najpredávanejším hrám. A možno v tomto článku budem párkrát prirovnávať WD2 ku GTA a porovnávať, v čom je hra od Ubisoftu lepšia. No, vlastne hneď ma napadá prvý bod: AI.
Umelá inteligencia vo Watch_Dogs 2 naozaj napĺňa význam pojmu umelá inteligencia. Nemusíte bežať ani jazdiť 240km/h po chodníku. Stačí sa pár minút prechádzať po uliciach San Francisca a uvidíte ohromné množstvo činností, ktoré AI vykonáva.
Uvidíte ľudí, ktorí cestou do práce pijú svoju rannú kávu, robia si selfie pomocou selfie tyče, sedia v parku a hrajú na gitare, prechádzajú sa so psom, smrkajú, vyhadzujú smeti, bavia sa pred domami. Videl som tiež bezdomovca hrabať sa v koši alebo dôchodcu, ktorého trápili zdravotné problémy a musela poňho prísť sanitka. Prekapivo, v chudobnej časti Oaklandu som narazil aj na dvojicu, ktorá si predávala drogy. Jednoducho, stačilo mi niekoľko minút, aby som videl neuveriteľne vyspelú umelú inteligenciu, ktorej tá v GTA V nesiaha po päty.
Platí to aj o policajtoch. Kým v GTA sa chovajú ako kreténi a vždy najprv strieľajú a až potom premýšľajú, tak vo Watch_Dogs 2 policajti najprv vyjednávajú. Keď sa dá osoba na útek, okamžite za ňou bežia, spacifikujú ju a odvedú v policajnom aute. A ak začne klásť aktívny odpor so zbraňou v ruke, až vtedy začína duel kto z koho. Takto sa chovali policajti naposledy v GTA IV, čo bola hra s otrasnou optimalizáciou, ale skutočne skvelými vlastnosťami.
A aby toho nebolo málo, každé NPC má svoju identitu a zrejme to je kľúčová vlastnosť, ktorá medzi postavami vytvára putá. To zároveň spôsobuje, že umelá inteligencia má svoj „majetok“. Viackrát sa mi stalo, že som ukradol auto a vzápätí sa do mňa pustil majiteľ auta, že mu ho kradnem. Nie je to ako v GTA, kde keď ukradnete auto, z ktorého niekto čerstvo vystúpil, tak na to auto zabudne. Platí tu, že keď si vezmete niečo, čo vám nepatrí, tak inej postave sa to nebude páčiť. Vyhodí vás z auta, vynadá vám a ešte vám dá jednu, aby ste sa spamätali.
Premyslené sú však aj detaily mesta ako takého. Je pravda, že grafika je trochu zubatá a že sem-tam človek narazí na bug, ale nič nie je dokonalé. Zato ma však prekvapuje, že taký pes pozná svojho majiteľa a dobehne za ním, aj keď ste ho nachvíľu zastavili a pohladili ho. Mesto tiež ponúka funkčnú mestskú dopravu, hoci môžete aktívne používať len tie otvorené električky, ktoré jazdili po uliciach San Fierra v GTA San Andreas.
Dobre, MHD bola aj v GTA V. Tam mala výhodu v tom, že mala dané zastávky. Ale tu pre zmenu električka funguje štýlom, že na ňu naskočíte, kedy chcete, lebo jazdí pomaly. Dokonca existuje niekoľko liniek a na výhybkách uvidíte, že jedna zabáča smerom do kopca, kým druhá sa práve vracia z úplne inej lokality. Občas uvidíte dvojice električiek kvôli tomu, že museli čakať na križovatkách alebo vznikla zápcha. Inak, možno by nebolo na škodu, keby po meste jazdilo viac áut.
No a v neposlednom rade, Watch_Dogs 2 ponúka aj po dvoch mesiacoch nové prekvapenia. Ani neviem ako a zrazu som narazil v meste na nové questy, o ktorých mám pocit, že sem pribudli až s nejakým patchom. Alebo som ich len doteraz nevedel nájsť. No ale napríklad teraz som narazil na bočnú misiu, ktorej náplňou bolo postrašiť istého trolla, ktorý sa bavil tým, že na streamerov volal SWAT komando. Takže mu v mini-misii dáte ochutnať vlastnej medicíny.
Jednoducho, aj po dvoch mesiacoch má hra stále čo ponúkať a ponuka týchto vecí bude ešte obšírnejšia vďaka plánovaným DLC, ktoré prinesú do hry nové, niekoľkohodinové questy. Na to sa aj celkom teším, pretože to bude hodnotnejšie, než nejaké dodatky do šatníka, auto alebo takéto zbytočnosti. Budú to ďalšie veci, ktoré skutočne predĺžia už tak dlhý a dobrý zážitok.