Recenzia HITMAN: The Complete First Season

HITMAN Recenzia

HITMAN vychádzal v priebehu minulého roka po epizódach a našli sa mnohí, ktorým tento štýl nevyhovoval. Práve takí si hru vychutnajú s radosťou v nasledujúcich dňoch, keďže tento mesiac vychádza „The Complete First Season“.

Názov Kompletná prvá sezóna je pritom celkom na mieste, pretože tvorcovia už sľúbili, že sa príbeh bude tiahnuť aspoň ďalšie dva roky. Ba čo viac, všetky sezóny budú využívať rovnaký launcher a tak môžeme o také tri roky čakať, že odomknutie všetkých achievementov vám pridá ďalších 4500(G) na profil. Nechajme však budúcnosť budúcnosťou a poďme sa rovno pozrieť na hru ako takú.

Hitman The Showstopper Paris

Čo sa týka dejovej línie, netreba si dávať priveľké nádeje, hoci HITMAN vždy staval na príbehu. Všetko začína Pred 20 rokmi, kedy mladý Agent 47 vstupuje do tajného sídla ICA v horách. Tu sa náš obľúbený agent smrti stretne s nadšením i pochybami. Tutorial je rozdelený na niekoľko misií a tie hneď ukážu, čím sa nový HITMAN vyznačuje. Už v tutoriale si vychutnáte celkom bohatý sandbox, ktorý vám ponúka viacero príležitostí a challengov, ako prejsť danú misiu. A tým vám vlastne hra ukazuje svoj hlavný aspekt trvanlivosti – opakovateľnosť.

Hra bola navrhnutá tak, aby ste ju s nadšením hrali znovu a znovu, pretože máte vždy kvantum originálnych spôsobov, ako sa svojich cieľov zbaviť a mnohé z nich si chcete vyskúšať. Raz môžete svoj cieľ vymknúť v žeravo prehriatej saune, inokedy zistíte, že váš cieľ má rovno na parkovisku zaparkovaný protilietadlový systém. Alebo zistíte, že váš cieľ miluje sushi z extrémne jedovatej ryby Fugu.

Hitman Sapienza

Do toho všetkého samozrejme patrí nespočet výzev, niektoré z nich dokonca tématické podľa toho, kedy vychádzali. V Paríži môžete nájsť prevlek upíra a môžete dielo skazy vykonať ako Dracula, v hoteli Himappan pre zmenu môžete plniť výzvy inšpirované filmom Shining.

Pri tom všetkom sa môžete navyše pokochať pohľadom na nádherne spracované mapy. Je vidno, že tie mesiace čakania na nové epizódy sa vyplatili, pretože, pravdupovediac, v žiadnej hre som nevidel tak prepracované prostredia. A to som hral všeličo. Mestečko Sapienza na azúrovom pobreží vyzerá ako destinácia, ktorú by ste chceli navštíviť v reálnom živote, hoci viete, že táto lokalita v skutočnosti neexistuje.

Hitman Sapienza

Takisto luxusný hotel Himappan v Bangkoku nezabúda ani na najmenšie detaily a keď máte v izbe špinu, môžete zavolať službu, nech príde upratať. Prípadne to môžete využiť na získanie prevleku a pustiť sa do akcie. Vo vysokohorskej liečebni v Hokkaide som sa pre zmenu pristihol, ako som obdivoval design umývadiel vo svojej izbe

Vysoko-detailne spracované mapy sú v podstate kompenzáciou toho, že sa na každú epizódu čakalo viac ako mesiac a že ich je málo. Prvá sezóna ponúka dokopy 8 máp a 7 destinácií. Mapy sú však nemenné a v rovnakej podobe tvoria kulisu pre príbeh i bočné misie.

HITMAN Episode 4 Bangkok

Výnimku priniesla letná bonusová epizóda, ktorá obohatila hru o dve špeciálne misie odohrávajúce sa pár rokov pred hlavným príbehom. V jednej zavítate do Sapienzy, kde práve prebieha natáčanie filmu, takže na mape nájdete aj pridané kulisy, autá a hercov. Plus je mapa ponorená do noci. Marakesh na tom nie je inak, ten sa tiež odohráva v noci a tentoraz máte prekaziť obchod. Do toho všetkého v nasledujúcich dňoch vychádza tretia bonusová epizóda a s ňou, hádam, autori sprístupnia bonusové epizódy pre všetkých.

No a čo sa týka príbehu, ako som vravel už vyššie, netreba si robiť veľké nádeje. Prvá sezóna je totiž len začiatok príbehu a tým pádom začiatok celej zápletky. Začína to tak nenápadne, najprv plníte kontrakty na objednávku. Klasika. Potom ale všetko začne byť veľmi podozrivé a ICA chce zistiť viac o tom, čo sa deje a pre koho pracuje. Náznaky tu neustále sú – stačí si pozorne všímať rozhovory, cutscény a dopracujete sa k tomu, čo sa vlastne deje. Story sa dá prejsť pod 10 hodín, no máte tu ešte veľa bočných misií (hlavne v prvých troch lokalitách) a výzev, vďaka ktorým v hre strávite desiatky hodín.

HITMAN Hokkaido Agent 47

HITMAN má svoje nedostatky a ako najväčší by som vytkol, že ponúka veľmi málo z príbehu. Prvá sezóna totiž len načnie hlavnú zápletku a na zvyšok si treba počkať pár rokov alebo mesiacov, pokým nezačne vychádzať druhá sezóna. HITMAN ale nesklamal vo svojich princípoch a ponúka hotové majstrovské dielo, čo sa týka prostredí a spôsobov vraždenia. Narazíte na také spôsoby, s akými by ste ani vo sne nerátali (alebo po fiasku s Galaxy Note7 aj áno) a môžete ich realizovať vo svete, ktorý žije a pohltí vás, až by som povedal, svojim extrémne detailným spracovaním. Detaily však nie sú len o grafike, ktorá patrí k najlepším tejto generácie, ale aj hudbou. Mnoho skladieb, ktoré sa v hre objavili, som si počas uplynulých mesiacov zohnal. To som totiž ešte nevedel, že HITMAN: Complete First Season príde aj so soundtrackom!

HITMAN

9/10