Playground Games: HDR môže byť dôležitejšie, než 4K
Xbox One S znamenal v konzolovom svete skutočný prevrat, bola to prvá konzola s HDR a do dnešného dňa sa pýši slušným lineupom hier, ktoré technológiu podporujú. Neskôr ju do svojich konzol prinieslo aj Sony, ale tam je lineup menší a skôr sa týka exkluzivít, než hier tretích strán. Ako bonus však PS4 Pro podporuje aj 4K, respektíve snaží sa ho podporovať.
Vývojári z Playground Games však vidia v HDR technológii väčší potenciál, než v 4K. Tvorcovia Forzy Horizon prezradili, že už pri vývoji predošlých hier sa pohrávali s HDR, ale zabezpečiť podporu HDR televízorov pre Forzu Horizon 3 bolo pre nich niečo nové. Väčšina obsahu v predošlých dieloch už ale bola na HDR pripravená a aj vďaka tomu nebolo príliš ťažké aktivovať podporu tejto funkcie v Horizone 3. Ostávalo vlastne už len doladiť niektoré detaily týkajúce sa osvetlenia, tieňov, emisných textúr a oblohy.
O nič inakšie na tom neboli ani v druhom microsofťáckom štúdiu, The Coalition. Technický riaditeľ štúdia, Mike Rayner, tvrdí, že štúdio bolo pri vývoji Gears of War 4 v dobrej pozícii na to, aby zabezpečilo podporu HDR v tomto dieli. Dodáva však, že dnes má už väčšina moderných AAA hier zabudovanú podporu vo svojich enginoch. Aj to vlastne uľahčilo vývojárom prácu pri GoW4. Pri tejto hre dalo najviac zabrať osvetlenie, vizuálne efekty a UI. A samozrejme kalibrovanie obrazu pre správny zážitok.
Problémom pri HDR je totiž, že technológia nevníma detaily len vo svetle, ale aj v tme a aj tmavé miesta mali svoje artefakty, ktoré bolo treba odstrániť. Efekty ako Bloom a God Rays však nemali žiadne problémy a preto ich nebolo treba prerobiť. Iné to je s oblohou. Skybox vo Forze Horizon 3 bol kvôli tomu nahraný za pomoci HDR kamier, ktoré nahrávali oblohu celých 24 hodín. Tak sa podarilo vyriešiť problém s realistickou oblohou na najmodernejších televízoroch. Vývojári túto techniku odporúčajú aj ďalším štúdiám, pokiaľ chcú dosiahnuť čo najväčší realizmus.