Project Scorpio dnes využíva 80% výkonu, maximum dosiahne o dva mesiace
Vývoj novej konzoly nie je taký ľahký a prebieha ešte aj teraz, pár mesiacov pred E3. Niektoré vývojárske štúdiá však už majú prvé kusy na testovanie a tak sa vďaka nim dostávajú von prvé informácie o tomto novom Xboxe.
V súčasnosti všetky devkity využívajú len 80% svojho výkonu. V čase vydania však už konzola takéto obmedzenie nebude mať a bude bežať naozaj na plný výkon. Microsoft tento výkon obmedzuje úmyselne, aby vývojári vedeli optimalizovať hry pre nižší výkon a postupne hry pripravili na premiéru. Významný update príde v máji/květnu, kedy konzola využije niečo medzi 80 až 90% svojho výkonu. Finálny update bude v júni/červnu. Tento odomkne 100% výkon a teda celých 6 teraflopov grafického výkonu. Po tomto update už navyše vývojári budú môcť dať Microsoftu schvaľovať svoje hry. Hry, ktoré sú vydané pre Project Scorpio, musia ešte prejsť certifikáciou a prvé z nich sa dostanú do predaja v čase vydania konzoly.
Microsoft však dá vývojárom viac možností, ako certifikovať svoje hry pre Scorpio. Jednou cestou je spoľahnúť sa na schopnosť Scorpia je nechať ho, nech si sám prispôsobí hry podľa potreby. Konzola má funkciu podobnú Boost Mode, ktorý prišiel nedávno na PS4 Pro. Bez zásahu vývojárov dokážu hry ako The Division či Battlefield 1 bežať pri 1080p rozlíšení bez toho, aby museli downscalovať na 900p. Vlastne to platí o všetkých hrách s dynamickým rozlíšením. Aby ale hra bežala aj v 4K, musí byť updatovaná pre Scorpio. Patch by obsahoval 4K textúry a kód, s ktorým by hra vedela identifikovať platformu, na ktorej je spustená.
Minulý mesiac dostali vývojári update, ktorý im umožňuje vložiť do hry kód, ktorý sa aktivuje len ak hra detekuje Scorpio. Znamená to, že pri sťahovaní hry z Xbox Store sa stiahnu len textúry pre konkrétnu platformu. Zároveň to znamená, že hra na Xbox One (S) automaticky zablokuje VR podporu v niektorých hrách.
via WindowsCentral