EA priznala, prečo zatvorila Visceral Games a zrušila jeho Star Wars hru
Keď EA zatvorila štúdio Visceral Games a zrušila jeho Star Wars projekt, správa otriasla herným svetom. Začalo sa hovoriť o konci singleplayerových príbehoviek a vyzeralo to, že budúcnosť patrí už len multiplayeru a open-worldom.
Na internete sa začali pomaly objavovať informácie o tom, že hra mala ponúknuť lineárny singleplayerový príbeh a vôbec nemala mať multiplayer. To však bolo niečo, čo sa EA nepáčilo, keďže multiplayer vie generovať peniaze aj po prejdení príbehu. Projekt Ragtag to nemal veľmi ľahké a neustále mu niekto kládol polená pod nohy. Raz to boli problémy s Frostbite enginom, inokedy to boli problémy s nedostatkom vývojárov, ďalej to boli organizačné problémy priamo v štúdiu Visceral a nakoniec ani samotná EA už nevkladala do projektu veľké nádeje. A tak došlo k finálnemu rozhodnutiu – Visceral končí.
EA sa však snažila vtedy vyhovoriť tieto tvrdenia a prehlásila, že sa jednalo jednoducho o kreatívne rozhodnutie a že EA nebola spokojná so smerom, akým sa titul uberal. Finančný riaditeľ Blake Jorgensen však na konferencii Credit Suisse povedal, ako to bolo naozaj. „Ako sme tak hodnotili hru, vyzerala čím ďalej tým linerárnejšie, čo už dnes ľudia nemajú tak radi ako pred 5 či 10 rokmi. Nakoniec sme ju zrušili z ekonomických dôvodov,“ prehlásil na konferencii v Scottsdale. Dodal, že titul by posunul gameplay tohto žánru na novú úroveň, ale ani veľké nápady nestačili na to, aby projekt zachránili.
via WCCFTech