Microsoft priblížil ovládanie PlayerUnknown’s Battlegrounds na Xbox One
Počítačový fenomén PlayerUnknown’s Battlegrounds už zajtra otvorí brány serverov na Xbox Live. Doteraz sme však z Xboxovej verzie nevideli veľa a otázkou bolo aj ovládanie, keďže PUBG využíva klávesnicu naplno. Ovládač ale nemá toľko tlačidiel čo klávesnica a tomu sa musela hra prispôsobiť.
Tým samozrejme nechcem povedať, že by hra vyzerala na Xbox One horšie, než na počítači. Ide o ovládanie, ktoré muselo byť prerobené a ktoré sa odlišuje od zaužívaného spôsobu ovládania strieľačiek na Xboxe. Napríklad, streľba bez mierenia a hod granátu využívajú rovnaké tlačidlo – RT. Rozdiel je v tom, že pri voľnej streľbe ho stačí stlačiť, pri granáte ho treba podržať. Kľúčové tiež je, že hráči môžu invertovať ovládanie kamery, citlivosť analógov alebo zobraziť ovládanie, podržaním tlačidla Menu.
Mnoho tlačidiel plní, kvôli komplexnému ovládaniu, dva účely – odlišujú sa vždy stlačením a podržaním. Pomocou A sa skáče, B slúži na skrčenie sa alebo ľahnutie. Tlačidlo X poslúži buď na interagovanie s objektami (stlačením) alebo prebitie zbrane (podržaním). Stlačením Y pre zmenu hráči môžu buď vziať zbraň, prebiť zbraň; podržaním môžu zbraň odložiť. Nechýba ani spomínané voľné strieľanie, ktoré zdieľa tlačidlo RT s granátom. Ľavý trigger LT pre zmenu slúži na zmenu pohybu hádzania granátu, ADS režim a podržaním pre zmenu vyvolá klasické zameriavanie z pohľadu tretej osoby.
Využitie si nájdu aj šipky, kde každá slúži na vytiahnutie ručnej zbrane, zmenu alebo vytiahnutie vrhacej zbrane, zmenu režimu streľby alebo na zmenu/požitie jedla na uzdravenie. No vlastne sa dá povedať, že v tejto hre si nájde svoje využitie každé jedno tlačidlo na gamepade a niektoré z nich plnia viacero účelov. Ovládanie sa môže v priebehu vývoja hry zmeniť, keďže vývojári budú sledovať spätnú väzbu hráčov a tomu prispôsobia gameplay.