PUBG vyšlo na Xbox One s obrovskými framedropmi
Fenomén PlayerUnknown’s Battlegrounds včera vyšiel na Xbox One, no hráči mohli ostať zaskočení, keď natrafili na obrovské problémy s optimalizáciou. PUBG totiž v súčasnej verzii trápia obrovské framedropy.
Problémy s frameratom obzvlášť prekvapia, keď len v pondelok tvorcovia na oficiálnom blogu priblížili, že na hre spolupracuje aj štúdio The Coalition, noví vývojári Gears of War. Diel, ktorý vyšiel pred rokom, sa vyznačuje perfektnou optimalizáciou na Xbox, bez ohľadu na to, či je to klasická konzola alebo One X. Veľkým úspechom je, že hra beží v natívnom 1080p rozlíšení, kým mnoho iných hier bežalo v 900p. Dokonca multiplayer beží v 60fps alebo 4K 60fps na One X. Takisto tam beží kampaň v 4K rozlíšení a v závislosti od grafického nastavenia buď pri 30 alebo 60fps.
Lenže, PUBG má problém dosiahnuť 30fps na Xbox One X pri 4K rozlíšení. Hra vie dosiahnuť v určitých situáciách 30fps, ale na samom začiatku, kedy hráč pristáva na mapu, hra beží bežne medzi 15 – 20fps. V lobby je situácia ešte horšia, ale tomu sa ani veľmi nečudujeme, keďže tam je na jednom mieste 100 hráčov. Stále je to však šok, keď si hráč uvedomí, že PlayerUnknown sľuboval 4K 60fps zážitok na Xbox One X a 1080p 30fps na Xbox One/S. Tam hra beží ešte horšie a framerate vie klesnúť až ku 12fps. O grafike ani nehovoríme, lobby na základnom hardvéri vyzerá ako z PlayStation 2. Oproti tomu verzia na One X vyzerá omnoho, omnoho krajšie. Priemerne sa framerate pohyboval počas hrania na 25,6fps na Xbox One (1080p) a 27,6fps na One X.
Na druhú stranu, hra je ešte stále v Early Access a teda sa jedná o nedokončený produkt, ktorý bude ešte nejaký čas vo vývoji. Dúfame teda, že PUBG Corporation využije tento čas práve na optimalizáciu, aby si hra udržovala stabilnejší framerate, a keď sa bude dať, tak aj sľubovaných 60fps na Xbox One X. Problémom tiež môže byť, že hra myslí na všetkých 100 hráčov a konzola vníma všetko, čo robia ostatní hráči vo svete PUBG.