Dead Rising 5 si prešlo obrovskou premenou kvôli neúspechu predchodcu
Už pri vydaní Dead Rising 4 na Xbox One sa hovorilo o komerčnom neúspechu hry, čo chcel Capcom zachrániť vydaním PS4 verzie. Zdá sa ale, že ani to nestačilo a komerčný neúspech inak celkom zábavnej hry si vypýtal za obeť niekoľko pracovných pozícií.
Hra bola, podobne ako štyri predošlé časti (ak rátame Dead Rising 2: Off the Record), vyvíjaná štúdiom Capcom Vancouver. To zamestnávalo zhruba 250 zamestnancov, no nedávno došlo k prepusteniu 50 z nich. Personálne zmeny sú súčasťou väčšej zmeny, ktorú chystá Capcom v súvislosti so svojou netradičnou zombie sériou. Aspoň to vraví renomovaný investigatívny herný reportér Jason Schreier, ktorý priniesol niekoľko obsiahlych reportáží z vývoja Mass Effect: Andromeda, zo zatvorenia štúdia Visceral či z temnoty, ktorá zasiahla Bungie pri vývoji Destiny 2.
Vo svojom najnovšom príspevku prehlásil, že Capcom nie je so smerovaním série Dead Rising spokojné a došlo k veľkým zmenám ohľadom Dead Rising 5. Hra má byť zjednodušená a nemá byť až taká veľká ako predošlé diely. Dokonca sa Capcom rozhodol zrušiť inú, zatiaľ neohlásenú akčnú adventúru vo fiktívnej verzii New Yorku, ktorá mala spadať pod úplne novú značku. Tento projekt nakoniec ani nedostal zelenú a zdá sa, že už ani nedostane. Jedine, že by sa po dokončení Dead Rising 5 štúdio rozhodlo k nemu vrátiť.
Čo sa samotnej série týka, Microsoft si na jednotlivé diey zvykol zabezpečovať exkluzivitu. Prvý diel vyšiel exkluzívne na Xbox 360, druhý diel však vyšiel aj na PS3. Tretie pokračovanie bolo launch exkluzivitou pre Xbox One, ktorá vyšla neskôr aj na PC, štvrté pokračovanie vyšlo na Xbox ako ročná časová exkluzivita.
via Kotaku
Jeden komentár
[…] ODPORÚČAME: Dead Rising 5 si prešlo obrovskou premenou kvôli neúspechu predchodcu […]