RECENZIA Sword Art Online: Fatal Bullet
Bože, ďalšie SAO?! Ďalšia anime hra? Áno! A prekvapivo to nie je také zlé, ako druhá séria anime.
Bandai Namco predstavuje svetu už tretiu konzolovú hru Sword Art Online, no kým doteraz bola séria prakticky exkluzívna pre PlayStation, Fatal Bullet je prvou pre Xbox. Napriek zachovaniu názvu sa už Fatal Bullet odohráva vo svete Gun Gale Online, čo by možno bol aj lepší názov pre práve recenzovaný titul. Možno sú to však práve zmiešané reakcie na druhú sezónu, kvôli čomu hra nesie meno predošlej MMO na život a na smrť. A návrat do GGO vo Fatal Bullet nie je taký zlý, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nutno ešte zdôrazniť – Sword Art Online nie je online hra.
Začiatok hry predstavuje hotové orgie pre ľudí, ktorí sa radi babrajú s úpravou postavy. Pre mňa to boli pocitovo tak 3 hodiny, behom ktorých som sa presvedčil, že hra ponúka veľké možnosti customizácie vzhľadu. Myslím si ale, že viacerým hráčom sú tieto možnosti ukradnuté a uspokoja sa len so základnou postavou. Následne už hra prechádza do samotného storylinu. Tu sa vďaka kamarátke zoznamujete s hrou, pričom vás počas celej výuky obskakuje práve ona. Vysvetlí vám len hrubý základ, skoro ako naše školstvo, a kopu ostatných vecí si musíte zistiť sami. Na hromadu vecí som prišiel až v polovici hry.
Kamarátka, ktorú ste spoznali už na začiatku, vám bude robiť vždy spoločnosť a jej pomoc uvítate. Spoločnosť ženy v tíme je príjemná. Nie, potešujúca! No keď vo svet Gun Gale narazíte na Kirita a jeho harém, už sa človek necíti tak komfortne. V hre boli dialógy spravené rovnako ako u väčšiny hier Bandaiu. Pribudla však možnosť výberu odpovede, ale na smerovanie deja vaša voľba nemá žiaden vplyv. Čo je škoda, rovnako ako fakt, že mnohé dialógy prešli cez kopirák a len ich prepísali z anime, takže diváci seriálu už budú niektoré veci poznať skôr, než rozhovor skončí. Potešilo ma, že sú nadabované.
V rozhovoroch si môžete zvoliť odpoveď, ale zásadný vplyv na dianie nečakajte
Samotný gameplay je mierne jedinečný. Keďže sa nachádzame vo svete GGO, zákonite tu musia byť zbrane. A to každého druhu. Od malej pištole cez gulomet až k raketometu. Alebo Kiritova tajná zbraň, ktorá je veľkým prekvapením a veľkým easter eggom pre fanúšikov jeho impéria. V hre sa tiež nachádza Grapple Hook známy z Just Cause a opäť plní úlohu dopravného prostriedku.
Systém levelovania je podobný ako v Dark Souls, takže za level dostanete určitý počet skill pointov, ktoré môžete použiť na vylepšovanie vlastností postavy, ako je sila, životy, presnosť… No body získate až po tom, čo opustíte bojisko. Teda po návrate domov alebo do mesta. To je podľa môjho názoru viac ako zlé. Hra sa drží moderného trendu a nemá auto-aim, respektíve ho minimalizuje. Vývojári však zahrnuli vypínateľného aimbota, ktorý je podobný tomu, aký má Soldier 76 v Overwatchi. No nie je taký presný.
Soldier 76 a Sombra v jednej recenzii? Vážne je to iba náhoda. ?
Svet Gun Gale Online je rozdelený na 5 oblastí, z čoho štyri sú bojiská plné nepriateľov a dungeonov, a každý región má iný odporúčaný level. Takže vlastne na tom je postavené celé napredovanie v príbehu. Ako level 5 môžete kľudne ísť do oblasti s levelom 50, no tak, ako rýchlo ste tam prišli, tak rýchlo state utečiete. Rôznia sa aj nepriatelia – kým niektorého stačí trafiť jednou guľkou, druhého položí olovená sprcha z minigunu. Fast Travel je k dispozícii tiež a dá sa teleportovať ku kľúčovým bodom v danej oblasti. Prekvapivo je fast travel možný aj v dungeonoch, ak nájdete a aktivujete miesto na teleport.
Čistý herný čas strávený len hraním hlavného príbehu zaberie skoro 30 hodín, no vďaka side questom strávite vo Fatal Bullet omnoho viac času. A tie side questy určite odporúčam, pretože vám odomykajú veci dôležité pre vylepšovanie a úpravu zbraní alebo oblečenia. Ako to už býva v dnešných hrách – Nechýba ani režim New Game+ a prekvapením je dodatočná epizóda, ktorú by mnohí vydavatelia vypustili von ako 10-eurové DLC. Tu ju však Bandai Namco zakomponovalo priamo do hry! Potlesk! ?
„Použi silu, Harry!“ – Gandalf
Hudba je dynamická a mení sa v závislosti od boja, zdravia a podobne, avšak iritujúce sú zvuky, ktoré vydáva váš parťák, keď zrovna nebojujete. Opakuje asi 4-5 slov dokolečka a po hodine už z toho mierne začína stúpať tlak. Grafika je taká priemerná, kombinuje anime prvky a CGI techniky. V zápale boja si to asi nebudete všímať, ale keď si to porovnáte s takým Dragon Ball FighterZ, ktorý mal čisto anime grafiku, tak áno, je to značný downgrade. Hoci sa jedná o odlišné hry, všakže.
Resumé
Napriek svojmu názvu je Sword Art Online offline hrou, ktorá podporuje co-op. No vzhľadom k svojmu zasadeniu sa snaží čo najviac priblížiť fungovaniu MMO RPG, že človek, ktorý na túto skutočnosť nie je upozornený, si ani nevšimne, že nehrá s inými hráčmi z celého sveta. Našťastie, tento svet je bez mikrotransakcií, a aby toho nebolo málo, Bandai zahrnul hneď jedno DLC priamo do hry. Ďalšie tri epizódy sú v pláne, no už ako súčasť Season Passu, a vyjdú v nasledujúcich mesiacoch.
- ?? Sword Art Online: Fatal Bullet si môžete objednať cez ProGamingShop.sk
- ?? Sword Art Online: Fatal Bullet si můžete objednat na SuperGamer.cz
Sword Art Online: Fatal Bullet
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika
-
Zvuk
-
Bez mikrotransakcií?