Pohľad na budúcnosť Sea of Thieves
Microsoft vydal Sea of Thieves ako jednu z hier, ktoré majú prakticky prezentovať GaaS model v praxi. V súčasnosti ponúka skromnú ponuku aktivít, no aj tie vás vďaka kamarátom pobavia.
Do budúcna je však vízia Microsoftu s hrou rozvinutejšia. V prvom rade je treba brať na vedomie fakt, že hra je vnímaná ako služba a tak netreba očakávať žiadne platené veľké DLC alebo Season Passy – ten konieckoncov ani nevyšiel. Všetky veľké aktualizácie obsahu budú vydávané celkom zadarmo a prístupné pre všetkých – aj tých, ktorí k hre pristupujú cez Game Pass. Dostupná však bude aj druhá forma monetizácie, kozmetické mikrotransakcie.
Hra bude zrejme fungovať podobne ako inde, takže zatiaľ čo veľké updaty môžeme čakať až po pár mesiacoch, už v priebehu týždňov môžeme čakať prvé rozšírenie. Dokazujú to napríklad poplatky za smrť, ktoré však nakoniec nebudú. V príprave sú tiež denné a týždenné eventy, ako aj misie dostupné iba po obmedzenú dobu a so vzácnymi odmenami. Tiež môžeme čakať prírastok v podobe domácich miláčikov, ktorých je tiež možno odpaľovať do vody alebo na ostrovy pomocou diel. Zvieratká budú do určitej miery napojené na mikrotransakcie.
Zaujímavosťou je tiež pripravované rozširovanie mapy. Microsoft už skôr avizoval, že mapa sa bude rozširovať spolu s počtom hráčov. Takisto sa očakáva príchod nových aliancií, ktoré by doplnili dnešnú trojicu obchodníkov, zlatokopov a bounty hunterov.
via WindowsCentral