Phil Spencer: Konzoly si zaslúžia vyšší framerate
Phil Spencer počas E3 potvrdil vývoj novej konzoly, preto, aby uistil fanúšikov, že Microsoft naďalej myslí na Xbox ako na hardvér. Vo vzduchu však visí otázka. Čo chce budúca generácia zlepšiť?
Hranie v 4K tu máme prakticky už teraz, hoci nie každá hra na Xbox One X beží v tomto rozlíšení. Takže je zrejmé, že viac výkonu otvorí dvere väčšiemu množstvu 4K titulov. Počas livestreamu GiantBomb však povedal niekoľko vecí, ktoré môžu vypovedať o tom, čo bude prioritou ďalšej konzoly.
„O niektorých veciach budeme otvorení… Pozrite sa na to, čo robíme teraz s konzolami Xbox One, predstavili sme variabilný refresh rate, pridali sme podporu vysokého frameratu. Myslím si, že framerate je oblasť, kde majú konzoly na viac. Keď sa pozriete na balancovanie CPU a GPU v konzolách, nie je to celkom to, čo na PC.“
Prakticky je faktom to že súčasné konzoly kladú väčší dôraz na grafický čip, než na procesor. Pre porovnanie, Xbox One má 8-jadrový čip s frekvenciou 1.8GHz, zatiaľ čo Xbox One X má 8-jadro operujúce pri 2.3GHz. V oboch prípadoch ide o procesory s nízkou spotrebou. Pokiaľ máme brať Spencera za slovo, znamená to, že prioritu u novej konzoly bude mať procesor, čo sa môže odraziť aj na cene. Je tu ale aj iná možnosť: Že sa procesor dorovná grafickému čipu v Scorpiu, prípadne sa dočká mierneho zvýšenia aj ten.
Gears 5 pobeží v 4K 60fps na Xbox One X a PC
ja by som teraz o hw nešpekuloval, 60/120fps, high 4k detaily, VR asi tam bude smerovať nový xbox. A samozrejme to najpodstatnejšie spatná kompatibilita.