Microsoft chce, aby cheaterov na Xbox Live chytala umelá inteligencia
Microsoft už na E3 známil, že má záujem angažovať sa v oblasti umelej inteligencie prepojenej s Xbox Live. Ale že to môže zahŕňať automatizovanú políciu proti cheaterom? To sa dozvedáme iba teraz.
Nie, Microsoft toto riešenie ešte oficiálne nezaviedol, ale nový patent naznačuje záujmy firmy. V dokumente uvádza spôsob, akým by sa dal využiť machine learning na to, aby vedel identifikovať cheaterov na Xbox Live a to tak, že by fungoval aj mimo hry. Keďže hry na Xbox One využívajú achievementy, veľakrát sa stane, že ak by si cheater upravil svoj save, došlo by k náhlemu odomknutiu achievementov. To by už vedela identifikovať umelá inteligencia. Ak by zaznamenala, že hráč získal podozrivým spôsobom 1000(G), okamžite by ho preverila a zhodnotila by, či hráč podvádza alebo nie.
Technicky to môže fungovať už dnes, ale Microsoft uvádza, že odosielané dáta sú priveľké na to, aby to zvládol človek behom pár minút. Umelej inteligencii by to šlo oveľa rýchlejšie a tiež by sa v dátach mohla lepšie vyznať. Microsoft preto uvádza postupy, ako by to mohlo celé fungovať. Vytvoril by sa systém na detekciu cheatov, ktorý by bol napojený na modul správy cieľov. Práve ten zisťuje, či hráč splnil podmienky na získanie achievementu a odosiela ich na server a spolu s tým môže odoslať aj ďalšie dáta o hráčovi (a jeho štatistikách).
Tu by sa pridal do partie modul na detekciu podvádzania, pričom jeho funkcie by boli vytrénované cez machine learning a porovnával by aktivitu hráča s inými hráčmi. Ak by zistil, že hráč odomkol 100% achievementov za podstatne kratší čas, než ostatní hráči (bavíme sa o minútach či možno až sekundách), systém by automaticky vedel označiť hráča za cheatera. Hráčov účet by bol následne preposlaný zabezpečovaciemu modulu a tu by došlo k vykonaniu potrebných krokov. Na základe hráčovej histórie by dostal buď varovný e-mail, napísaný človekom, alebo by pri opakovanom porušení došlo k automatickému pozastaveniu alebo permanentnému zabanovaniu účtu.
Na PlayStation je možné dodnes nájsť systém Xploder
via Digital Trends
prečo achievement? tam nech banujú cheaterov čo ničia hru poctivým. na ich ach. sa im možem.
Pretože cez achievementy to vedia ľahko skontrolovať. Tie sú viazané na to, čo robíš v hre a ak si nacheatuješ 100% hru, tak áno, odomknú sa ti všetky achievementy s tým spojené. Takže tie achievementy sú vlastne pri anticheate dosť praktická pomôcka