Šéf Take-Two: Kopírovať Fortnite by bolo trápne
Vydavateľský dom Take-Two Interactive, pod ktorým nájdeme firmy ako 2K Games, Gearbox či Rockstar, je trendsetterom a plánuje ním ostať. Vyplýva to z výroku CEO Straussa Zelnicka, ktorý povedal jasne, že jeho štúdiá nebudú hlúpo kopírovať Fortnite a priživovať sa na jeho úspechu.
Povedal to v rozhovore so serverom GameDaily, pre ktorý odpovedal približne v rovnakom tóne, s akým sa môžeme stretnúť aj v internetových diskusiách pod náhodnou novou battle royale hrou týždňa:
Nedá sa veriť tomu, že battle royale je jediná mechanika, ktorá zaujala pozornosť hráčov. Takže ak ste zaneprázdnení jej klonovaním, na trh sa dostanete o tri roky. Držím palce. Nemyslíte si, že sa dovtedy objaví iný hit? Pretože ja si myslím, že áno. Myslím si, že tým hitom bude klon Fortnitu? Nie.
V našich hrách sme už skôr využívali mechaniky z battle royale. Do budúcna by som ich nevylúčil, ale akákoľvek mechanika, ktorú chcete použiť, musí byť kľúčovou súčasťou zážitku a musí byť zameraná na spotrebiteľa. Z nášho pohľadu by nemala byť zameraná na zisk. A ak sa niekto príliš odvíja od cudzieho úspechu, iba tým dokazuje, že nebude mať vlastný úspech, pretože nikoho nezaujíma klon Fortnitu. Prajem si, aby sme mali Fortnite – nemáme ho – takže priať si, aby sme ho mali, mi nepomôže.
Neznamená to ale, že nemôžete mechanizmy battle royale použiť v iných hrách… Rozhodne nemáme averziu voči použitiu niečoho, čo vytvoril niekto iný za účelom dobrého zážitku v našich hrách. Sú teda momenty, kedy sa rozhodnete čiastočne odraziť od inej hry, ale myslím si, že sa veľakrát kladie dôraz na priamočiarejšie otázky na spôsob: „Pozrite sa na Fortnite, nemalo by byť všetko, čo robíte, inšpirované Fortnitom?“ Absolútne nie. Ak by naše budúce tituly boli smutnými, zriedenými verziami Fortnitu, uisťujem vás, že by boli trápne a zlyhali by.