RECENZIA HITMAN 2
Koncom roka 2016 sa s nami Agent 47 rozlúčil otvoreným koncom a bolo jasné, že toto je len začiatok. Komplikovaný vývoj ale zapríčinil, že druhá sezóna prichádza o dosť neskôr, no najmä v kompletnej forme.
HITMAN 2 začína iba krátko po tom, ako sa Diana vo vlaku stretla so šéfom tajomnej organizácie Providence, ktorú chce neznámy klient vyvraždiť s pomocou ICA. Výmenou za informácie o minulosti agenta 47 sa Diana spolu s agentom bez mena a minulosti pridá na druhú stranu. Cieľom preto bude pátrať po identite záhadného klienta. Stopa vedie na Nový Zéland, kde by sme sa o ňom mohli dozvedieť viac. V snahe získať identitu a odhaliť pravdu prídu rukou agenta 47 o život ďalší ľudia a rozpúta sa tichá vojna globálnych rozmerov. Príbeh naberá na komplexnosti a hráči sa ocitnú presne uprostred dvoch znepriatelených frakcií.
Už zo štýlu cutscén je zjavné, že IO Interactive pracovalo s obmedzenejším budgetom. Upustilo sa od kinematických cutscén a prešlo sa na zamrazené snímky s prebiehajúcim audiom. Viac peňazí však poputovalo do vývoja levelov ako takých, ktoré sú naozaj obrovské. Nech už ide o akúkoľvek mapu, aj zdanlivo najmenšia je rozložená vertikálne na ôsmich poschodiach. Lokality ako Bombaj alebo Santa Fortuna v Kolumbii sú naozaj obrovské a môžeme hovoriť už o open-worldoch. Napríklad v Bombaji môžete používať tuk-tuk taxíky na presun medzi lokalitami. Taká je táto mapa veľká.
Druhá sezóna zahŕňa vo svojej základnej podobe 6 lokalít, ku ktorým môže hráč ľahko pristupovať z redesignovaného menu. To je rozdelené do niekoľkých sekcií, kde každá má svoj vlastný význam. V jednej si môžete zvoliť lokalitu a misie s nimi spojené. Okrem príbehových misií sa totiž vrátili do hry kontrakty rozdelené na postupne sa sťažujúce Escalation kontrakty, užívateľmi vytvorené kontrakty a z času na čas pribudnú aj Elusive Targets.
Tento režim sa do hry vrátil a to hneď vo veľkom štýle. Hneď prvú osobu na zabitie stvárnil herec Sean Bean, ktorý je v hre dostupný ešte ďalších 5 dní. Oproti špeciálnym eventom v prvej sezóne trvá tento event podstatne dlhšie a preto je možné, že sa IO Interactive poučilo. Snáď už budú aj ďalšie eventy trvať dlhšie, aby si ich mohlo vychutnať čo najviac hráčov.
Okrem aktivít, ktoré poznáme z predošlej hry, sa stretávame aj s novou minihrou v podobe režimu Sniper Assassin. Čo si pôvodne mohli hráči stiahnuť zadarmo ako standalone minihru pri predobjednávke, je teraz nový režim hrateľný aj v co-ope, fungujúci na rovnakej báze ako mobilný Sniper alebo počítačový Sniper Challenge dostupný po boku Hitman: Absolution. Opäť sa teda jedná o režim, v ktorom je Agent 47 vyslaný do určitej lokality a má zastreliť určené osoby alebo čo najviac z určených cieľov a nevyvolať pri tom poplach. Áno, je to zábavný režim, no momentálne má len jednu mapu a nebolo by na škodu mať ich viac.
- ODPORÚČAME: Aký je HITMAN 2: Sniper Assassin? (Preview)
Hra tiež obsahuje v tejto chvíli tri kampane – HITMAN, HITMAN 2 a Patient Zero. K ostatným dvom sa však dopracujete iba za predpokladu, že ste už vlastnili predošlú hru v základnej alebo GOTY edícii, alebo si môžete levely zakúpiť aj formou plateného 20-dolárového DLC. Je to však málo či veľa? V podstate dostanete celú predošlú hru a to dokonca aj v remastrovanej grafike – a achievementami. Týmto nám zároveň dáva IO Interactive pohľad do budúcnosti, v ktorej by sme sa mohli potenciálne dočkať tretieho pokračovania vo forme DLC do Hitmana 2 – alebo naopak.
Veľkou novinkou v hre je aj Ghost Mode. Jedná sa o úplne nový kompetitívny režim, kde majú dvaja zabijaci popraviť päť náhodne vybraných cieľov. Akonáhle jeden z vás zabije určitú obeť, začína sa odpočet a druhý má 20 sekúnd na to, aby zareagoval. Inak to znamená prehru. Režim je dostupný zatiaľ len v beta teste a aj to môže byť dôvod, prečo som pri matchmakingu natrafil vždy na rovnakého protihráča. K tomu mala hra problémy s konektivitou a preto som si režim neužil dostatočne na to, aby som ho mohol ohodnotiť.
HITMAN 2 je už na prvý pohľad optimalizovaný lepšie, než predošlá časť. Už pri nej sa vývojári pohrávali s myšlienkou 60fps módu a to aj na základnom hardvéri. Bez ohľadu na framerate však na pôvodnom Xbox One som však bol často svedkom tearingu, ktorý sa prejavoval dokonca aj na Xbox One X. Časom sa teda dočkal Xbox nových revízií a novinky sa pretavili aj v hre. Pribudlo HDR, vyššie rozlíšenie a stabilnejší framerate mód.
Dielo však bolo dokonané v druhom dejstve, ktoré sme recenzovali už čisto na Xbox One X. Tu hra ponúka dva režimy. Štandardne má aktivovaný Framerate mód, v ktorom beží v 1440p 60fps. Takéto rozlíšenie by najlepšie pasovalo k monitoru, ale ani na 4K nevyzerala zle. Pravdaže, hráčom, ktorí chcú krištálovo čistý obraz, ponúka Hitman aj možnosť zahrať si v 4K 30fps. Zvuková stránka je však, bez ohľadu na audiosystém, skvelá. Orchestrálny soundtrack je ešte epickejší a už z loga IOI pri zapnutí hry som mal pocit, akoby som išiel pozerať film do kina.
Resumé
Napriek nelichotivej situácii, v akej sa vývojári ocitli po dokončení prvej sezóny, sa HITMAN 2 stal jednou z najkvalitnejších príbehoviek, ktoré som tento rok hral. Levely sú tu omnoho väčšie, rafinovanejšie a ponúkajú viac príležitostí, ako sa zbaviť vybraných cieľov nielen v príbehu, ale aj v sprievodných režimoch, ktoré opäť predlžujú životnosť hry. Aby sa znížil čas príchodu stereotypu, pribudol sem aj nový režim Sniper Assassin, ktorý zaujme svojou jednoduchosťou a skvelou opakovateľnosťou, aj keď by nebolo na škodu, keby ponúkal viac ako jednu mapu. Agent 47 to tiež skúša s online multiplayerom, ale je vidno, že ide o pokus a niečo, čo ešte autori neskúšali.
HITMAN 2
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika