ZX Spectrum dostalo novú hru. Po 30 rokoch.

Quadron
Nikdy nehovor nikdy.

Vývojár Andy Beale, prezývaný tiež Cosmium, ešte v roku 1988 dokončil vývoj hry Quadron pre ZX Spectrum. Hru mala vydať firma Palace Software, ktorá ju ale na poslednú chvíľu zrušila a tak ostala hra navždy vo vývojovom pekle. Teda nie celkom navždy – vyšla práve v týchto dňoch cez itch.io za 5 dolárov.

Quadron sa inšpiruje klasikami ako Defender a Robotron: 2084 a ponúka rýchlu arkádovú akciu s hromadou zbraní, nepriateľov, vylepšení a zberateľských itemov. „Keď som im svoju prácu ukázal prvýkrát v ich Londýnskej kancelárii, boli naozaj nadšení. Ku koncu vývoja ale producent prišiel a povedal mi, že o takéto hry už nie je záujem. To ma veľmi zasiahlo.“

Beale sa neskôr presunul na vývoj Amigy a v štúdiu Bullfrog v polovici 90. rokov pre zmenu začal pracovať na Sega Mega Drive verzii Theme Parku, ako aj na Sega Saturn verzii závodnej hry HiOctane. Neskôr začal pod Universal Studios vyvíjať hry pre PlayStation. Postupne prešiel štúdiami ako Namco a pracoval napríklad na sérii Dead to Rights, ktorej diely vyšli aj na Xbox. Neskôr však kvôli rodinným dôvodom a syndrómu vyhorenia opustil herný priemysel.

Vrátil sa k nemu len pred pár mesiacmi: „Neuvedomoval som si, že sa retro scéna stala takou veľkou vecou. Naozaj mám z toho radosť. Po 30-tich rokoch už samozrejme zdrojový kód Quadronu neexistoval. Beale však mal k dispozícii ešte jednu rozrobenú verziu, ktorú občas hral. Na to, aby mohol ale hru dokončiť, ju musel hacknúť – vyvinúť vlastný nástroj na rozloženie hry do kódu. Pri vývoji si pomáhal ešte poznámkami, ktoré napísal pred 30 rokmi. „Narazil som tiež na nejaké bugy, nejaké veci som upravil a po 5 mesiacoch je hra konečne vonku!“

„Na 8-bitových systémoch milujem to, že všetko môžete robiť sami. Je to tak osviežujúci pocit, keď nemusíte byť len kolieskom stroja, ktorý programuje veľké hry na moderný hardvér. Robiť tieto zmeny a vrátiť sa späť k Z80 sa mi páčilo. Bolo to ako stretnúť starého známeho! A prišlo mi vhod vydať hru na jej 30. výročie!“

via Eurogamer

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *