xCloud na mobiloch bude využívať dynamické ovládanie

Microsoft ukázal na GDC viac zo svojej streamovacej služby Project xCloud. Tá by mala vstúpiť do testovacej fázy ešte tento rok, pričom jedným z najvýznamnejších zariadení na hranie hier budú mobily.
Ako však budeme hry ovládať? Je jasné, že nie každý si bude k telefónu kupovať bezdrôtový Xbox ovládač, zvlášť ak pôjde o menej náročných hráčov. Práve preto bude možné hry ovládať priamo ťukaním do dotykovej obrazovky. Microsoft má možnosť preniesť na displeje všetky prvky svojho ovládača. Vo výsledku však zhluk 16 tlačidiel nevyzerá zrovna pekne. Práve preto má Microsoft pripravené ešte jedno, ďaleko atraktívnejšie riešenie.

Spoločnosť chce totiž umožniť vývojárom využívať dynamické ovládanie, čo znamená, že v hrách ako Forza Horizon 4 či Cuphead budete mať k dispozícii len to, čo na hranie skutočne potrebujete. Napríklad to znamená, že Cuphead bude mať k dispozícii len dve tlačidlá a smerové šipky, zatiaľ čo Forza ponúkne kormidlovanie áut sliderom. Čerešničkou na torte je možnosť ponúkať v hrách kontextový systém, kde sa bude ponuka tlačidiel a možností meniť v závislosti od toho, čo práve v hre potrebujete. Príkladom takej hry je Halo.

Nutno ale dodať, že tieto veci vyžadujú od vývojárov dodatočné programovanie a preto nemožno zaručiť, že budú v streamovaných hrách dostupné automaticky od prvého momentu – minimálne nie na začiatku.

via Thurrott; Russell Holly