Dragon Age 4 sa zmenil. Bude viac pripomínať Anthem
BioWare minulý rok nečakane oznámil Dragon Age 4 a hoci nám k nemu vtedy nič nepovedal, oznámenie v nás vyvolalo nádej: projekt existuje. No po správe Jasona Schreiera môže z fanúšikov starších hier vyprchať nadšenie.
Na Dragon Age 4 sa pracovalo už pred niekoľkými rokmi, ale dá sa povedať, že v štúdiu zavládol chaos. Tvorcovia boli neustále prekladaní z tohto projektu na Anthem, ktorý mal „zabiť“ Destiny alebo ho prinajmenšom ohroziť. O tom však viac v samostatnom článku. Faktom je, že kvôli Anthem došlo k rebootu vývoja Dragon Age 4 v októbri/říjnu 2017. Pre vývojárov však bolo smutné práve to, že k reštartu došlo v čase, kedy už tvorcovia nadobudli dojem, že majú hru dobre premyslenú. Mali nápady a lídrov, ktorí vedeli, ako sa vyhnúť problémom predošlej hry, Dragon Age: Inquisition. Skrátka, vývoj sa mohol začať. EA však chcela Anthem a ten dostal prednosť.
Po dokončení Dragon Age: Inquisition sa tím rozdelil na dve polovice – jedna šla vyvíjať Mass Effect: Andromeda, druhá vrátane Mikea Laidlawa či Marka Darraha šla pracovať na ďalšom DA, nazvanom Joplin. Tím bol v značnej výhode. Stresujúci vývoj DA:O im priniesol nástroje aj postup, ako pracovať s Frostbite enginom v budúcnosti a vývojári vedeli, že netreba pracovať s prototypmi a nápadmi do poslednej chvíle, ako tomu bolo pri predošlých hrách a v konečnom dôsledku aj pri Anthem.
Podľa istého pracovníka štúdia mal byť Joplin jedným z najlepších projektov, na ktorom pracoval. Malo ísť o skvelú hru s vysokou reaktivitou prostredia a hoci bola menšia oproti Dragon Age: Inquisition, ponúkala omnoho viac rozhodovania a väčšiu hĺbku príbehu. Hráči mali byť členmi špiónov v čarodejníkmi ovládanej krajine Tevinter Imperium, nachádzajúcej sa na severe hlavného kontinentu Dragon Age, Thedas. Hra mala klásť dôraz na opakovateľnosť, keďže prostredia sa mali postupom času meniť a rovnako aj misie sa mali prispôsobovať rozhodnutiam hráčov do takej miery, až mohlo dôjsť k neštandardným koncom.
Prvý problém nastal koncom roka 2016, kedy potreboval BioWare všetkých vývojárov na dokončenie Mass Effeect: Andromeda. Týchto sa následne objavili v záverečných titulkoch hry v sekcii Finalizačný tím Dragon Age. Následne po dokončení tejto hry sa niektorí ľudia presunuli na Anthem a iní zas na Dragon Age. Problémom však bolo, že na rozdiel od Inquisition, Joplin nekládol dôraz na multiplayer. Práve to ho zrejme zabilo, pretože EA chcela, aby každá z jej hier ponúkala game-as-a-service model a dala sa dlhodobo monetizovať. Oficiálnym dôvodom však bolo, že EA potrebovala dokončiť Anthem a tak bol Joplin zrušený v prospech looter-shooter hry.
Tu došlo k rebootu Dragon Age 4 s názvom Morrison. Tentoraz na projekte pracovala len malá skupinka vývojárov. Zároveň platilo, že hra bude založená na báze Anthemu. Bude teda vyvíjaná s rovnakými nástrojmi a vychádzať z jeho kódu. Rovnako však pôjde o live service hru. EA mala zároveň vývojárom priznať, že hra nebude mať nič spoločné s projektom Joplin a teda že začínajú s úplne novým budgetom. Otázne však je, do akej miery už vytvorené koncepty z Joplinu ovplyvnia Morrison verziu hry. Podľa vývojárov však budúci Dragon Age pripomína Anthem s drakmi. Rozdiel je však v tom, že príbeh hry bol navrhnutý tak, aby sa dala hrať aj sólo.
Vývojári ale dodávajú, že všetko sa môže do vydania hry zmeniť, pretože tak to bolo v prípade Dragon Age hier vždy. Dokonca aj zodpovedný tím na čele s Markom Darrahom prirovnávali k pirátskej lodi, ktorá pláve od prístavu k prístavu, prepije hektolitre rumu a až potom naberie správny kurz.
via Kotaku