Ako bojoval Microsoft proti únikom pri Xbox 360?
V uplynulých dňoch došlo k pozoruhodnej roztržke medzi istým začínajúcim streamerom a EA. Ten si totiž zjavne neprečítal podpisovanú zmluvu NDA a s vidinou získania nových fanúšikov začal streamovať uzavretú alphu Anthem.
Podmienky NDA však vyložene zakazovali streamovať či uverejňovať akékoľvek gameplaye z alphy, čo streamer porušil a to sa mu vypomstilo. Netrvalo totiž dlho a nielen, že ho EA vykopla zo serverov, ale dokonca mu odstránili všetky zakúpené hry z Originu. Na druhú stranu, nebolo ich veľa – streamer mal vo svojej knižnici len pár hier. Aj tak to ale ukazuje, ako môže vydavateľ zareagovať pri hrubom porušení podmienok.
K celému incidentu sa prekvapivo vyjadril aj jeden z inžinierov tímu Xbox. Na Twitteri sa podelil o to, akým spôsobom Microsoft bránil leakom. Pod logom konzoly v pravom dolnom rohu obrazovky sa totiž objavovali kruhy, ktoré v tomto prípade neboli len tak pre efekt. V skutočnosti totiž išlo o šifrovanú podobu sériového čísla konzoly. Práve takto vedel Microsoft v minulosti kontrolovať leaky a vedel rýchlo identifikovať konzoly, z ktorých pochádzajú.
Práve mi vybuchla hlava, wau.