Remedy: „Vývoj singleplayerových hier je 10x drahší, než kedysi“
V posledných rokoch sme si všimli, že pribúda množstvo multiplayerových hier. EA dokonca kvôli tomuto trendu zatvorila Visceral a zrušila ich pripravovanú, čisto singleplayerovú Star Wars hru. Fínske štúdio Remedy sa ale tomuto rozhodnutiu nečuduje.
Fínsky velikán v minulosti priniesol ozajstné príbehové klenoty, akými boli napríklad Alan Wake, Quantum Break alebo Max Payne. Nevytvorili síce veľa hier, ale všetko, čo z ich produkcie vzišlo, bol nezabudnuteľný fenomén. Ich pripravovaný Project 7 však bude multiplayerový. Podľa uniknutých informácií by dokonca mohol jeho multiplayer fungovať na princípe Destiny, ale s lepším manažmentom a lepším spracovaním.
Dôvodom pre prechod zo singleplayeru na multiplayer spočíva podľa Thomasa Puhu zo štúdia Remedy hlavne v tom, že vývoj týchto hier poriadne zdražel. „Realita je taká, že tradičné singleplayerové AAA zážitky sú naozaj drahé ná vývoj. Očakávania hráčov sú veľmi vysoké, čo sa dĺžky hry týka, aké možnosti hra ponúka, ako dobré sú jej produkčné hodnoty. Všetky tieto veci sú veľmi drahé. Ak by sme sa vrátili späť o 10 rokov, stále by ste mohli povedať, že konzolový trh je zhruba rovnaký. Nakoniec, publikum, ktorému hru predávate, je relatívne rovnaké, ale vývoj hry je dnes približne 10-krát taký drahý. A to je jasný problém,“ vraví Puha v rozhovore pre GamesIndustry.
Dopĺňa tiež, že raz-a-hotovo štýl hier frustruje vývojárov z kreatívneho hľadiska. Hráči zvyknú tieto hry rýchlo prejsť po tom, ako tvorcovia strávili roky ich vývojom.