Final Fantasy XIV na Xbox One nevyšlo kvôli podmienkam Microsoftu
S vydaním Final Fantasy XIV na Xbox One je to také ošemetné. MMO od Square Enix sa v spojitosti s konzolou spomenulo už niekoľkokrát, no nevedeli sme dôvod, prečo ho Square na Xbox nemôže vydať.
V minulosti však tvorcovia naznačili, že to súvisí s cross-playom. Keďže s ním malo Sony dovtedy problémy, očakávalo sa, že aj v prípade Final Fantasy XIV je vina práve pri tejto platforme. No z nového rozhovoru to vyzerá, že problémy sú na strane Microsoftu, ktorý inak pretláča cross-platform v hrách:
Pred dvomi mesiacmi som diskutoval s Philom Spencerom. Vysvetlil som to už skôr, že sme pripravení kedykoľvek na cross-play. Aby ste však mohli hrať MMORPG, Microsoft si kladie dve podmienky, ktoré nám stoja v ceste, aby nám cross-play stál za to. Pokiaľ tieto regulácie nebudú odstránené, nemá to význam. Jendoducho, first-person akcie s match-makingom s tým nemajú žiaden problém. Ak by sme spravili FPS hru, určite by už dávno mala cross-play. Jedno z pravidiel je, že hráči na iných platformách nemôžu komunikovať s ostatnými. Ako potom chcete hrať…? Ďalšie pravidlo je, že nemôžete tvoriť komunitu s hráčmi inej platformy. Nemôžete tvoriť guildy, nemôžete vstúpiť do Link Shellu… Takže by som bol rád, keby Microsoft zmenil tieto regulácie. Neplatí to však len pre Microsoft, ale je tu veľa hráčov, ktorí majú cross-play skúsenosti len s FPS hrami, najmä na firemnej scéne. Pre MMORPG, kde je umožnená plná komunikácia, musia byť vytvorené také pravidlá, ktoré berú na vedomie rozsiahlosť MMORPG. Final Fantasy XIV nevyjde s cross-playom, kým si nevyjasníme tieto veci, pretože to hráčom len škodí. Myslím, že sa môžeme len pokúšať ďalej komunikovať s touto firmou.
via WindowsCentral