RECENZIA Resident Evil Village

Resident Evil Village

Opäť sa nám dostáva do rúk moja obľúbená séria, a to Resident Evil. Už teraz Vám môžem oznámiť, že 8. diel s našim hlavným protagonistom Ethanom Wintersom sa naozaj podaril. A o čo teda ide?

Nuž, tri roky po úteku z pazúrov Eveline a rodiny Bakerovcov v Dulvey sa Ethan a Mia presťahovali do Európy, aby začali nový život a vychovávali svoju novonarodenú dcéru Roesmary. Po určitých udalostiach Ethan stratí vedomie a neskôr sa prebudí vedľa havarovaného transportéru, pričom všetci strážcovia sú mŕtvi.

Zmätený Ethan sa zatúľa do neďalekej dediny, ktorá je napadnutá armádou vysoko agresívnych a zmutovaných vlčích stvorení známych ako Lycani. Ethan bezmocne sleduje, ako prevživších dedinčanov masakrujú Lykáni, potom ich zajme a konfrontuje ich dedinské božstvo, Matka Miranda a jej páni: Alcina Dimitrescu, Donna Beneviento, Salvatore Moreau a Karl Heisenberg. Vaša úloha je jednoduchá a to zachrániť dcéru a všemožným arzenálom zlikvidovať celé toto božstvo.

Real Next-Gen!

My sme recenzovali Resident Evil Village na Xbox Series X a môžeme vám s kľudom povedať, že sa naozaj jedná o next-gen zážitok. Nechýba vysoké rozlíšenie, 4K textúry, realistické modely postáv a zbraní a samozrejme hra podporuje aj Ray Tracing. Hra beží na 60fps, nepadá a je stabilná, taktiež sa rýchlo načíta. Z technického hľadiska je Resident Evil 8 priam dokonalý.

Si to ty, Resident Evil 4?

Nový Resident Evil sa nápadne podobá, či už spracovaním, prostredím alebo aj samotnými bossmi, na štvrtý diel. Je to dobré alebo nie? Nuž, to nechám na vás. Každopádne nám sa tento diel neskutočne páčil. Mapa, po ktorej sa budete pohybovať, je myslím dostačujúca. Oblasti priradené k jednotlivým bossom sú tématicky zostavené tak, aby Vám priniesli vždy unikátny zážitok. Čaká vás prekliaty dom, továreň na výrobu terminátorov, hradný brloh lykánov alebo opustené jazero, kde pôvodní obyvatelia rybárčili.

Samozrejme na Vás čaká aj zámok, kde už žije Lady Dimitrescu so svojimi tromi dcérami. Táto oblasť bola perfektne spracovaná a Lady D. tu pôsobila ako taký Nemesis. Nutno povedať, že Vás podceňuje a myslí si, že budete jednoduchý cieľ, avšak potom, čo jej všetky tri upírske dcérenky vymažete z existencie, bude Vás pri naháňaní preklínať a cítiť voči Vám nenávisť. V tejto fáze určite treba utekať: žiadne náboje ju nezastavia, keďže má extrémne rýchlu regeneráciu zdravia.

Jediné, čo sa nám nepáčilo, je prílišné odchýlenie hry od samotného loru hry. Upíri a vlkolaci sú síce super skvelý nápad, ale jednoducho nám to nezapadá do RE univerza. Vieme, že počas všetkých tých rokov sa hlavní protagonisti stretli so všetkým možným, ale nikdy sa takto nevzdialili od toho podstatného – a to od Umbrella a jej T-vírusu, G-vírusu alebo kadejakým iným výrobkom, ktoré vám zaručene vyčarujú úsmev na perách. Skrátka, myslíme si, že by mal Capcom trochu skrotiť svoje kone predstavivosti, lebo zachvíľu tu budeme strieľať marťanov, ktorých vyrobila a dopravila na Mars Umbrella.

What Are You Buying?

Počas vášho putovania sa budete stretávať s obchodníkom Dukom, ktorý vám ponúkne okrem skvelých hlášok aj vylepšenia zbraní, nové zbrane, recepty a samozrejme aj kuchársku príručku, podľa ktorej si môžete uvariť pokrm, ktorý vám vylepší obranu alebo zdravie ako také. Zbrane si budete buď kupovať, alebo ich budete vedieť nájsť aj počas toho, ako budete preskúmavať tento úžasný svet. Rada pre vás: šetrite si peniaze a nevylepšujte si prvotné zbrane. Neskôr by ste toho ľutovali.

Zbraní je naozaj veľa a aby ste sa ku všetkým dostali, musíte hru aj zopárkrát prejsť. Rôzne druhy pištolí, brokovníc, útočných pušiek, odstreľovačiek a nechýba ani môj obľúbený granátomet M79 a Terminátora 2. Skrátka, arzenál hodný Arnieho.

Zo zabitých protivníkov padajú rôzne cenné predmety, ktoré môžete predať obchodníkovi, samozrejme po vzore RE 4 tieto cennosti budete nachádzať všade po mape, väčšinou v podobe drahých kameňov. Vyznačujú sa blikaním v tme, stačí ich zostreliť a predať. Okrem toho sú po celej mape rozmiestnené poklady, ktoré majú naozaj veľkú hodnotu. Tak čo, odvážite sa ich pozbierať všetky?

Puzzle all the way…

Ak ste milovali v tejto sérii hádanky a puzzle, tak vás poteším. Je ich naozaj neúrekom, či už zložitejšie alebo jednoduchšie. Môžete sa tešiť, že zapojíte svoje mozgové bunky. Tieto výzvy vás budú čakať, či už sa rozhodnete ísť po hlavnej dejovej línii alebo sa rozhodnete ísť preskúmavať tento krásny ale hrôzostrašný svet. Každopádne je to správny smer, ktorým sa vydal Capcom, a veríme, že podobné množstvo hlavolamov bude aj v ďalších dieloch RE.

New Game+

Po tom, čo prejdete hru, na vás čaká dodatočný obsah a samozrejme New Game+. Bohužiaľ, hru ste schopní prejsť za 3 hodiny, čo je žalostne málo. Nám trvalo prejsť celú hru, nájsť všetky poklady, zbrane, dokumenty, vylepšenia zbraní na normálnej obtiažnosti 13 hodín a 30 minút. Nasledovalo odomknutie obchodu v menu s novými zbraňami, nekonečno nábojmi pre jednotlivé zbrane a ďalším množstvom rôznych vecí.

Body získavate za Challenge, ktoré plníte počas hrania hry. New Game+ sa vám priamo nezobrazí, ale pri stlačení tlačidla Continue sa vás hra opýta na obtiažnosť, na akej chcete hrať, a začínate už s výzbrojou a výstrojou, ktorú ste si otvorili počas minulej hry. Takže hra má vysokú znovuhrateľnosť a určite vás neomrzí si tento parádny príbeh prejsť niekoľkokrát za sebou.

Resident Evil Village je dielo, za ktoré sa Capcom určite nemusí hanbiť. Avšak, nepáči sa nám, že sa príliš odchyľuje od loru hry. Predsa len, upíri a vlkolaci patria do trochu iného univerza. Navyše, hlavný protagonista Ethan Winters aj napriek tomu, že absolvoval tréning, je stále iba civilista a nemôže sa merať s takým Leonom S. Kennedym prípadne Chrisom Redfieldom. Napriek tomu bol schopný vykynožiť celú dedinu aj s jej božstvom. Boli by sme radi, keby sa predsa len vrátili k pôvodným hrdinom a dali im opäť priestor, než vytvárať Jožka z Malinova, ktorý pištoľ videl maximálne tak vo filme.

Každopádne RE 8 je perfektne vyzerajúci titul s dostatočne rozsiahlym svetom plným smrti a utrpenia. Hru vám radíme si kúpiť. Dostanete naozaj hodnotné množstvo obsahu za tie peniaze. Myslíme, že tento diel nesmie chýbať na žiadnej poličke milovníka Resident Evil univerza. Verte nám, stojí to za to. A mimochodom, príbeh Ethana Wintersa začína už teraz v Xbox Game Passe: Resident Evil 7 biohazard je totiž súčasťou predplatného.

Resident Evil Village

8.3/10

Si xboxer a chceš dostávať echo o tom najpodstatnejšom z Xbox sveta? Sleduj nás na Facebooku a Instagrame.