Phil Spencer: Nie, Scalebound nie je ani nebude vo vývoji
Šéf Xboxu Phil Spencer v hodinovom rozhovore s IGN odhalil niekoľko noviniek zo zákulisia platformy. Okrem zaujímavostí o konzole Xbox Series X spomenul aj osud zrušených hier, na čele so Scalebound.
„Je to ťažké. Mám tonu rešpektu voči Platinum, Kamiyovi a tímu. Nemám na nich ťažké srdce. Snažili sme sa niečo vytvoriť, ale nefungovalo to. Ľutujem, že sme o tom tak otvorene hovorili. Hry ako Fable Legends a Scalebound ma naučili niečo o tom, hovoriť verejne o veciach skôr, ako budem mať istotu, že máme ozajstný, funkčný plán. Tam sme sa so Scalebound a tímom nedostali. Miloval som niektoré nápady, ktoré sme chceli spraviť, a chceli sme našim zákazníkom priniesť úžasnú hru. Samozrejme, sme trochu nahnevaní na to, že sa nám to s týmto titulom nepodarilo dotiahnuť do cieľa,“ povedal Spencer na margo, čo sa stalo zo spolupráce s PlatinumGames.
Scalebound bol prvýkrát predstavený na E3 2014 ako exkluzivita pre Xbox One, vyvíjaná v spolupráci medzi Microsoft Studios a PlatinumGames. Hra sľubovala akčný gameplay z pohľadu tretej osoby, kde sa hráči ujali postavy Drewa, ktorý bol previazaný s drakom Thubanom. Scalebound mal okrem singleplayeru ponúknuť aj co-op multiplayer pre štyroch. Problém je, že multiplayer presadzoval Microsoft, zatiaľ čo štúdio sa orientovalo na hru jedného hráča.
Prvý gameplay z hry Scalebound sme videli na Gamescome 2015. Neskôr bolo oznámené, že hra nestihne vydanie v roku 2016 a miesto toho vyjde v 2017. Už začiatkom toho roku ale prišlo oznámenie, že Scalebound bol zrušený a hra nikdy nevyjde. Ide tak už o druhé zrušenie projektu: pôvodne ju chcel Hideki Kamiya vyvíjať ako rodinne prístupnú hru pre Nintendo Wii.
Phil Spencer v rozhovore ďalej potvrdil, že na Scalebound nepracujú a je si takmer istý, že na projekte nepracujú ani PlatinumGames. Preto, ak si niekto myslí, že sa aktuálne na niečom pracuje, nie je to tak. Za zmienku ale stojí, že šéf štúdia PlatinumGames sa dávnejšie vyjadril, že by radi pokračovali na hre, ale práva na ňu vlastní Microsoft.
via TrueAchievements
Osobně pro Scalebound nepláči, her, kvalitních je i nadále spousta. Je určitě škoda, že to nevyšlo, ale tak už to holt chodí (a doufám, že má MS v rezervě nějaké velké single RPG)