RECENZIA Pokémon GO: Táto hra vám zmení život

Pokemon GO

Nič nie je lepšie ako tráviť letné dni vonku na slnku, prípadne u vody. Ale ak ste aj leniví alebo jednoducho nemáte ísť s kým, tak potom to neznamená, že musíte trčať doma. Na mobily už teraz vychádza Pokémon GO a je to hra, ktorá vám na totálku zmení život!

Ide o to, že Pokémon GO funguje na veľmi jednoduchom princípe. Podobne ako v každej tradičnej pokémon hre, zoznámite sa s profesorom, ktorý vás uvíta do sveta Pokémonov a povie vám, že pracuje na preskúmaní všetkých Pokémonov. Od vás chce len jediné: Pomôžete mu? Ak ste na pokémonoch vyrastali, tak potom vaša odpoveď určite znie „Áno“. Ak ste na nich nevyrastali, tak vaša odpoveď bude zrejme aj tak „Áno“, lebo pokémoni sú cool.

Pokemon GOPokemon GO

No a tak si zvolíte, či ste chalan alebo baba, upravíte si svoj look (časom zrejme pribudnú ďalšie možnosti, teraz sú tu asi 3 kusy z každého druhu oblečenia) a idete von. Teda ešte nie, na úvod tu máte, ako inak, troch pokémonov. Je pekné vidieť, že sme sa vrátili do prvej generácie a tak na úvod máme na výber medzi Bulbasaurom, Squirtlom a Charmanderom. Svojho prvého pokémona chytíte vďaka niektorému z poké ballov od profesora.

Chytanie pokémonov je celkom haluz. V prvom rade musíte svoj mobil nasmerovať na pokémona a potom naňho len hodíte Poké Ball. Len teda, musíte sa trafiť. Je to o rýchlosti a presnosti, samozrejme. Pri lietajúcich pokémonoch, ako je napríklad Butterfree alebo Beedrill, to je trochu náročnejšie a miniete na nich aj 6 poké ballov. Inak sa o nedostatok pokéballov netreba báť, je ich požehnane. Povedal by som, že na každom rohu (doslova). Totiž, poké bally viete nájsť na miestach označených modrým štvorcom. Väčšinou to sú nejaké sochy, pomníky, ale prekvapivo aj graffiti. Takže v takom Ružinove či pri Pentagone si naboostujete pekne veľa pokéballov. Srandujem, táto hra chce, aby sa vám pri vašich dobrodružstvách nič nestalo a to isté chceme aj my! Aby sme si dakedy v budúcnosti mohli dať battle v niektorom z Gymov! 😛

Pokemon GOPokemon GO

Na to, aby ste mohli bojovať proti hráčom, musíte vstúpiť na pôdu niektorého z Gymov, čo sú väčšinou rôzne námestia alebo aj parkoviská (bitka na parkovisku, kde sme to videli..?). Musíte mať aspoň level 5 a hlavne musíte mať na blízku súpera, s ktorým môžete bojovať. Alebo môžete, ako inak, tradovať a spoločne tak získať všetkých. Čiže je tu kooperácia, súboje aj zábava vonku, takže aj tí najväčší hráči teraz môžu tráviť viac času vonku než na Xboxe.

Ale len po určitú dobu, pretože Pokémon GO žere celkom dosť batérie. Teda aspoň na mojom iPhone, po 2 hodinách mám len 40% batérie. Tak len prihodím pár screenov a GO!

Momentálne si hru môžete stiahnuť ako APK na Android alebo ak máte iPhone, tak cez americký alebo novozélandský App Store.

Pokémon GO